2e krijgt tikkie op de neus

Al op dinsdag gaf Peter Westerhuis ("PeWe") aan er komende zaterdag niet te zijn. Toen ik naar de reden vroeg gaf hij aan dat hij op een paal voor paal ging zitten voor KiKa. Uitstekend natuurlijk dat er mensen zijn die iets overhebben voor goede doelen.

De eerste uitwedstrijd van het 2e was niet echt een succes te noemen. Zaterdag ging het naar Noordwolde alwaar wij om 12.30 uur op een oersaai sportpark moesten aantreden tegen het plaatselijke 2e elftal. Er was van begin af aan al duidelijk dat dit niet een goede wedstrijd ging worden van onze kant. Niet iedereen had dezelfde positieve instelling en dat was al gauw af te lezen in ons spel. Er werd te veel ruimte weggeven en daar maakte Noordwolde dankbaar gebruik van. Na een minuut of 10 dacht Harm de bal te kunnen inspelen op de vrijstaande Roderik maar zag daarbij een tegenstander totaal over het hoofd. Gevolg was dat de bal werd opgepikt en hier viel het eerste doelpunt uit. (1-0). Amper 10 minuten later viel ook al de 2-0. Uit een corner, blijft een probleem, kon Noordwolde door niet goed wegwerken van onze verdedigers simpel scoren. Er volgenden nog een aantal goede mogelijkheden voor Noordwolde maar door steeds klungelig de bal te verspelen bleef de stand tot de rust 2-0. Wij waren niet bij machte om ook maar enig gevaar te schichten in de eerste helft.

Niels, moest nog aansluiten in Middelstum, en Harm werden vervangen door Menko en Richard. We begonnen de tweede helft een stuk beter en ik had het gevoel dat er nog wel wat te halen viel. Het bleef echter bij een gevoel. Amper 10 minuten gespeeld in de tweede helft werd er buiten de zestien op ons doel geschoten. Wouter had netjes zijn armen langs het lichaam toen dit schot tegen zijn arm aan kwam. De toch al warrige scheids besloot maar een strafschop te geven en de 3-0 was een feit. Wat is nu eigenlijk een handsbal? We hebben daarna de boel omgegooid en van 4-4-2 zijn we naar 4-3-3 gegaan. Het leverde wel wat meer gevaar op. Gijs had drie goede mogelijkheden maar kon dit deze keer niet omzetten in doelpunten. Noordwolde maakte een paar minuten voor het eind ook nog een 4e treffer uit een vrije trap even buiten de bekende lijnen.

Geen best optreden deze dag maar met zo’n jonge ploeg kun je niet altijd het beste verwachten. Op naar de volgende wedstrijd en deze zal zijn komende zaterdag om 12.30 thuis tegen Lycurgus.

Kor