2e start uitstekend in de beker

Eindelijk, na een veel te lange zomerstop, kon het 2e weer de wei in afgelopen zaterdag. Tegenstanders in de eerste bekerwedstrijd was NEC Delfzijl 3. Naar verluidt zou dit het elftal zijn wat vorig jaar nog Eems Boys 2 was en daar hebben toen de handen vol aan gehad. Het bleek echter dat er een heel andere groep op het veld stond. Ik kan beschikken over nagenoeg dezelfde groep als afgelopen seizoen aangevuld met een paar jonge nieuwelingen.

In de kleedkamer even kort mijn ideeën voor het komend seizoen uiteen gezet met de groep daarna kon er rustig omgekleed worden. Net toen een ieder zich op het veld bevond voor de warming-up gingen de hemeldeuren open en volgde er een enorme plensbui.  Als verzopen katjes kwam iedereen weer de kleedkamer binnen.

Precies om 12.30 kon er afgetrapt worden en het was inmiddels weer droog. Het begin van de wedstrijd ging de strijd gelijk op alhoewel wij in balbezit iets sterker waren. Gaandeweg de eerste helft begon het bij ons steeds beter te lopen.  Een aantal mogelijkheden werden dan ook gecreëerd en was het een kwestie van tijd wanneer de eerste goal zal vallen. Na zo’n kleine 30 minuten kreeg Gijs de bal over rechts aangespeeld en kon op hoge snelheid zijn tegenstander eruit lopen en de volgende verdediger kapte uit en kon de bal goed geplaats binnenschieten (1-0). NEC zette er maar weinig tegenover, alleen uit standaards konden ze gevaarlijk worden maar steeds was er Kees die zijn doel schoon hield en zo konden we de magere voorsprong tot de rust vasthouden.

Marco werd in de rust vervangen zodat hij kon aansluiten bij het eerste en Menno kreeg ook even rust.  We konden gelukkig het spel van de eerste helft gelijk weer oppakken en al gauw bleek dat als we de 2-0 konden maken de strijd beslist zal zijn en dat gebeurde ook. Linkerverdediger Peter Westerhuis was mee op gekomen en kreeg de bal, die niet goed werd uitverdedigd, voor zijn voet en maakte een fraaie 2-0. NEC probeerde wel terug te komen in de wedstrijd maar dat lukte voor geen meter. Voor mij was de mooiste goal de 3-0. Na fraai aangeven van Roderik kon gelegenheids spits Maykel de bal op een mooie manier inkoppen en de overwinning was een feit.

Over de hele wedstrijd gezien was deze overwinning terecht. Inzet en spelvreugde bij de spelers was goed maar je kon zien dat er nog een aantal jongens bij zijn die conditioneel nog wat werk moeten verrichten.

Dinsdag wacht de tweede bekerwedstrijd op ons, dan spelen we bij De Pelikanen om 18.45 uur

Kor