7 tegen 7 in 35+ uitvoering

Poolster 35+ haalt mooie derde plaats In Appingedam.
Nu het eerste en het tweede uitgespeeld zijn komen er maar weinig verslagen meer op deze pagina. Ik heb gemeend toch maar even een verslagje te maken van een toernooitje welke gespeeld is op vrijdagavond in Appingedam.
7 tegen 7, een begrip voor F-ers en E-ers, maar tegenwoordig ook voor oudere spelers. Zo werd er afgelopen vrijdagavond een toernooi georganiseerd door v.v. Appingedam in de leeftijd 35+. Acht zeventallen streden om de eer, verdeeld in twee poules van vier teams en dan nog een finaleronde. Poolster was ook vertegenwoordigd. Jacob, Auke, Arjan, Jaap, Henk, JP, Richard, Koert en de schrijver van dit stuk. Voor dit toernooi werd topcoach Hendrik aangetrokken om de opstellingen te maken en ons op scherp te zetten. Al aangekomen bleek dat Hendrik de shirts van de F-ers had meegenomen. Beetje krap maar we moesten het ermee doen.
De eerste wedstrijd traden we aan tegen Neptunia. Onwennigheid troef op een half veld. We verloren dan ook kansloos met 2-0. Met de wetenschap dat we nog tegen, de latere finalist, Siddeburen en Appingedam 2 moesten spelen zou je denken dat we kansloos om plaats 7 en 8 zouden moeten gaan spelen. Het ging echter heel anders.
Siddeburen was onze tweede tegenstander. Alhoewel ze veel beter speelden als ons kon Richard tot drie keer toe gelanceerd worden en met drie mooi schuivers een drie punter voor ons laten noteren. Hoop op meer?
Jawel. Appingedam, met veel oud gedienden, was onze derde tegenstander in de poule. Verdedigen en tegenhouden was het enige wat we konden. Appingedam begon al gauw met afstandsschoten maar de gingen allemaal naast en over het doel zodat we veel tijd konden verbruiken met het halen van de bal. Bijna nog gingen we met drie punten naar huis. JP kreeg de bal vlak bij de doellijn maar lepelde deze over het doel. Een mooie 0-0 was het gevolg. Vier punten uit drie wedstrijden een mooie resultaat en het bleek goed te zijn voor de strijd om de derde en vierde plaats in de finale ronde.
Deze wedstrijd moest gespeeld worden tegen Farmsum. Met de sterkste opstelling, met mij op de bank dus, werd de strijd aangegaan. JP was in deze wedstrijd de man. Tot twee keer toe kon hij de bal snoeihard binnenschieten. De uitslag had veel hoger kunnen zijn. JP miste nog een mooie kans en ook Jaap had een aantal mogelijkheden maar hij had het geluk niet aan zijn zijde. Een 2-0 winst gaf ons het recht op de derde plaats en daarmee behaalden wij een goed resultaat als je bedenkt dat 4 van de 9 spelers eigenlijk nooit meer spelen.
Om 22.00 uur was de prijsuitreiking. Geen bekers o.i.d. maar muntjes als prijs voor de behaalde plaats. Hoe hoger hoe meer muntjes. We hebben buiten, met live muziek op de achtergrond, nog genoten van een drankje en een hapje en natuurlijk nog even na zitten praten over het tooernooi en tegen 24.00 uur zijn we moe maar voldaan weer huiswaarts gekeerd.
7 tegen 7 is een aanrader is voor oudere spelers. Het gaat nergens om maar toch ben je lekker in beweging wat weer goed is voor lichaam en geest. Dus mannen probeer het een keer en dan kun je er over meepraten.
Groet, Kor