Activiteiten in maart: NL Doet /Opschoondag

NLdoet 2016: heel Nederland doet mee!

Op 12 maart 2016 steken vele maatschappelijk betrokken Nederlanders de handen uit de mouwen tijdens NLdoet. Dit is de grootste vrijwilligersactie van Nederland, georganiseerd door het Oranje Fonds.

Vrijwilligers zijn het kloppende hart van sociale initiatieven. Met NLdoet stimuleert het Oranje Fonds jong en oud om zich in te zetten voor de samenleving en zet vrijwillige inzet in de spotlights. Vorig jaar waren al 300.000 Nederlanders actief tijdens NLdoet. In 2016 wil het Oranje Fonds nog veel meer mensen op de been brengen.

Samen aan de slag

Overal in het land zijn leuke vrijwilligersactiviteiten te doen. Het opknappen van een clubhuis, een dierenverblijf of een speeltuin. Een paar uur erop uit met ouderen of gehandicapten. Tussen al deze klussen vind je vast en zeker een mooie activiteit die je samen met je collega’s, familie of je sportteam kunt doen. Ben je maatschappelijk betrokken en heb je zin om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken? Meld je aan op www.nldoet.nl. Er komen dagelijks nieuwe activiteiten bij!

Wat doet v.v. Poolster?

Op zaterdag  12 maart aanstaande zullen wij namens de v.v. Poolster een drietal statafels van steigerhout gaan bouwen. Deze statafels zijn bedoeld om ons sportpark te fraaien en hebben daarnaast een praktische functie voor zowel binnen als buiten de kantine. De bedoeling is dat de statafels gemaakt gaan worden in de werkplaats van Meindert Dijkman te Bierum. Bij deze willen wij graag een oproep plaatsten voor vrijwilligers die graag mee willen helpen van het bouwen van deze statafels. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Eltje Pijper,

Opschoondag
Als onderdeel van NL doet zal net als andere jaren ook dit jaar weer de opschoondag gepland staan. Op zaterdagochtend 19 maart zullen wij met velen het sportpark Oldencate en omstreken weer vrij maken van (zwerf)afval. Voor de opschoondag zijn echter vrijwilligers nodig om ons te helpen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Eltje Pijper.