Damesteam stapt trots van het veld

Vol energie stapten de dames van MB1 op dinsdag 5 april de auto’s in. Via een mooie route kwamen we in Zuidlaren aan en met gezonde spanning maakten we ons klaar voor de wedstrijd.

Er werd gefloten en de wedstrijd begon. Met mooie passes en af en toe balverlies bleef het voor een lange tijd 0-0. Er waren vele kansen voor Poolster, maar helaas net naast. Melanie wilde een mooi doelpunt maken, maar werd het niet gegund en werd onderuit gehaald door de keepster. Dit werd een vrije trap voor Poolster en de keepster moest er 5 minuten uit, netjes opgelost van de scheidsrechter. Jammer dat dit schot ook naast ging.

Ook voor Zuidlaren waren er kansen, maar Lisanne had goed zicht op de bal en goed onder controle. In de laatste 10 minuten kwam de bal vlak bij het doel van Zuidlaren en speelden Marlou en Melanie samen de bal nog dichter naar het doel, waardoor Marlou de bal met een mooie boog de 0-1 voor Poolster scoorde! 0-1 voor de rust, dit was Poolster nog niet eerder overkomen !!

Er werd gefloten. Pauze. Na de rust gingen de meiden met volle moed het veld weer op. Zuidlaren werd feller en dat hadden de meiden van Poolster goed door. Melanie wilde de bal verdedigen, maar kreeg de bal vol op haar achterhoofd en ze werd gewisseld.

Zuidlaren scoorde. 1-1. De spanning liep op. Allemaal weer in positie en er weer voor gaan. Het viel niet mee. Door een paar foutjes bij de verdediging, kwam de bal er door en scoorde Zuidlaren de 2-1.

Gerlin had een mooie kans, maar helaas er net naast en ook Melanie had een mooie kans, maar ze stond helaas buitenspel.

Zuidlaren kwam weer aan de bal en scoorde in de laatste 2 minuten nog een doelpunt. Nog voor dat Poolster wilde aftrappen floot de scheidrechter af en is de wedstrijd afgelopen met een eindstand van 3-1.

Mede door Suzanne van Dam kon er gewisseld worden. Heel erg bedankt!!

Het is mooi om te zien dat het voetbalspel van MB1 groeit. Er komt meer controle over de bal. Ondanks dat we verloren hebben, mogen we terug kijken met trots! Dit is 1 van de betere wedstrijden die MB1 gevoetbald heeft, een wedstrijd die mooi was om naar te kijken.

We mogen blij en trots zijn met het resultaat!