Delfdam 35+ UPDATE

Vanaf 17 januari 2015 start de 12e editie Delfdam 35+ zaalvoetbaltoernooi weer.

Het toernooi is bedoeld voor spelers van 35 jaar en ouder, die bij hun vereniging niet meer prestatief voetballen. Het deelnemersveld bestaat uit teams uit de gemeenten Appingedam en Delfzijl. Dit jaar doen er 12 teams mee. Door de fusie tussen Neptunia en Eems Boys doen er nu 5 teams van NEC Delfzijl mee en hierdoor is er een leuk wedstrijdschema door de organisatie samengesteld. Dit staat hopelijk weer garant voor een gezellig, spannend en eerlijk verloop van het toernooi.

Ook dit jaar doet de organisatie weer een beroep op de meespelende teams. Wij vragen uw medewerking bij het fluiten van de wedstrijden en het draaien van de zaaldiensten tijdens de wedstrijddagen.

Een aantal zaken hebben we veranderd. De scheidsrechters worden nu geleverd door de club die de zaaldienst draait en hebben we voor het eerst een halve finale in het programma opgenomen. Gezien de medewerking aan de vorige toernooien, gaat dit weer helemaal goed komen.

Op de finaledag zullen er neutrale scheidsrechters fluiten.

Uiteraard zal het toernooi na de finalewedstrijden weer traditioneel worden afgesloten met een buffet en met een prijsuitreiking door Burgemeester Groot van Delfzijl en Burgemeester Pot van Appingedam. Er wordt tevens de Ko de Groot bokaal, beschikbaar gesteld door Burgemeester Groot, uitgereikt aan het team die het meeste scoort op dit toernooi.

Henk Koerts, Hendrik Moesker, Alje Boer, Erik Roels en Klaas Smit

De winnaars tot nu toe:                                                  Ko de Groot Bokaal:

2004 – Farmsum                                                               2008 – Holwierde

2005 – Neptunia                                                                2009 – Neptunia

2006 – Neptunia                                                                2010 – De Pelikanen

2007 – Eems Boys 2                                                        2011 – Appingedam 2

2008 – Meedhuizen                                                          2012 – Farmsum

2009 – Neptunia                                                                2013 – Eems Boys 1

2010 – De Pelikanen                                                        2014 – Wagenborger Boys

2011 – Appingedam 2

2012 – Appingedam 2