Derde verlies op rij voor Poolster 2

Zaterdag was het weer goed vertoeven langs de velden. Koud was het wel s’morgens vroeg op de scooter maar na een lekkere bak koffie kwam het gevoel in de vingers gauw weer terug(is het dan al tijd om handschoenen?). D1 moest al om 9.00 uur aantreden. Aan het begin zou je niet zeggen dat de uitslag uiteindelijk 10-5 is geworden. Goed anderhalf uur later traden de B-ers aan. Na twee nederlagen op rij zou het fijn zijn om eens een paar punten te pakken en dat lukte overduidelijk. 10-2 was de eindstand.
Na de verloren thuiswedstrijd tegen Lycurgus stond voor ons vandaag de uitwedstrijd tegen VVS2 op het programma. Een tegenstander waar wij in de beker van gewonnen hebben. Het bleek dat er weer veel andere gezichten op het veld stonden(VVS1 was vrij). Ook bij ons moest ik weer wat aanpassingen in de opstelling maken. Zo miste ik voor deze wedstrijd drie spelers die bij het eerste moesten aantreden, twee die andere verplichtingen hadden en de ziekenboeg telt ook nog 5 man.
Duurt en Jesse zijn gevraagd om mee te gaan en allebei waren ze welwillend.
Het begin van de wedstrijd ging eigenlijk gelijk op ook al ging het bij ons soms wat slapjes. In de 20ste minuut maakte Wouter een kleine overtreding buiten de beruchte lijnen en dat leverde VVS een vrije trap op. Deze werd op een wonderschone manier om de muur heen gekruld en verdween de bal in het doel(stond de muur dan wel goed?). Amper 5 minuten later kreeg VVS opnieuw een vrije bal ook deze ging rechtstreeks het doel in. Wij kregen ook mogelijkheden om te scoren maar de goals bleven uit. In minuut 38 maakten we dan wel de 2-1. Richard omzeilde de buitenspelval en kon doorlopen richting de goal en zag Flemming er beter voorstaan dan hij zelf. Ook hierna hadden we de mogelijkheid om nog voor de rust op gelijke hoogte te komen.
Julian, nog wat last van de medicijnen voor zijn oorontsteking, gaf aan dat hij gewisseld wilde worden. Duurt, eerst linkshalf, ging nu centraal op het middenveld spelen en Menko op de linkshalf. Het spel van onze kant begon beter te lopen en ook de mogelijkheden om te scoren bleven. Zo had Menko 5 minuten na rust al een goed mogelijkheid maar zijn schot belande op de lat. Zoals het zo vaak gaat in het voetbal maakte VVS wel gebruik van hun kansen. Een hoge bal dwars door onze defensie werd niet goed verdedigd en de VVS-spits strafte dat op mooie wijze af. 3-1. De koek was nog niet op. Een minuut later kwam al de 4-1 tot stand uit een strafschop. Wouter gaf zijn tegenstander een kleine duw in de rug en dat was voor de arbiter reden om de bal op de stip te leggen.
Was er dan niets te halen? Toch wel. Ook na de 4-1 bleven de kansen komen. Pas 5 minuten voor het eind van de wedstrijd kon Menko nog tot scoren komen. Matijs zette een paar tegenstanders te kijk en kon Menko aanspelen die niet aarzelde, doorliep en bal diagonaal inschoot. 4-2 en verder zijn wij niet gekomen. Makkelijk goals weggeven en moeilijk om goals te maken gaf de doorslag van deze wedstrijd.
Komende zaterdag treden we om 12.30 uur aan tegen Groen Geel. Ik hoop jullie dan allemaal weer te zien.
Kor