Spijkster jaarmarkt 2015

Afgelopen zaterdag, 30 mei, was het weer zover ; de jaarmarkt van Spijk. Natuurlijk was ook v.v. Poolster weer van de partij ! Dit jaar met, ondanks de matige weersvoorspellingen, ons vaste item ; vers gesneden fruit maar ook enveloppenspel voor volwassenen en kinderen, een grabbelton en een heel groot spiraalspel. Klapper deze editie waren de t-shirts. Een speciale uitgave, limited edition, met logo en met aan voor- en achterzijde de voor Poolster zo bekende regels " Here we go again, we're on the road again "  dat bij kampioenschap of promotie altijd moet worden gespeeld. Voor diegene die geen idee hebben waar het over gaat deze link : https://www.youtube.com/watch?v=2o0ThVj9gGs

Afijn, op zondag de 24e mei kwam het idee op maar ja, met pinkstermaandag al een dag minder. Kon het nog wel zo snel worden geregeld? Op dinsdagochtend direct offertes aangevraagd en gelukkig snel respons van een aantal bedrijven in Groningen (zodat het eventueel nog op vrijdagavond of zaterdagochtend gehaald kon worden). Eentje van deze drukkers gaf aan dat ze uiterlijk woensdagochtend moesten weten hoe het zou moeten worden en dan waren ze vrijdag rond 17.00 a 18.00 uur gereed. Top ! " Aan't waark " !!

Op zaterdag waren onze topvrijwilligers alweer voor 08.00 uur in touw. Na een bakje koffie de traditionele opbouw welke door hevige regen ernstig werd belemmerd. Balen dus. Maar goed, er hoefde niet direct veel fruit geschild en gesneden worden want de bezoekers die fruit wilden waren de eerste uren nog op één hand te tellen. Wel werden direct bij opening van de markt de eerste t-shirts verkocht. Blijft toch een risico omdat je eerst moet investeren, moet verkopen om daarna pas winst voor de club te kunnen maken. Gelukkig was het t-shirt een schot in de roos en hadden we aan het eind van de markt bijna 100 stuks aan de man gebracht. Klasse !!  De shirts vallen groot uit dus ook de mannen met meer dan XXL hebben ook eindelijk een shirt kunnen kopen dat past. Sommige maten werden zo goed verkocht dat ze bijna op zijn.

Ook de verkoop van fruit ging redelijk nadat het zonnetje er 's middags door kwam en er eindelijk volk op de been was. Kinderen vonden de grabbelton en enveloppenspel helemaal geweldig en we hebben veel kinderen blij kunnen maken met een klein prijsje maar ook zijn er een paar gelukkigen met een hoofdprijs. Veel plezier ermee !!

Natuurlijk bedanken we allen die hun steentje weer hebben bijgedragen, niet alleen op de marktdag maar ook in voorbereidingen daarop. Het was voor ons weer een gezellige markt en hopen volgend jaar op eenzelfde succesvolle dag, alleen wat droger en 10 graden warmer.

Voor diegene die alsnog een -t-shirt willen kopen ; op de verenigingsdag, 20 juni, zullen de t-shirts weer worden aangeboden. Maar let wel : OP = OP

namens activiteitencommissie

André van Gennip