Heropening Autobedrijf Ter Veer

Vrijdag 24 april 2015. Een datum om niet meer te vergeten, zeker niet voor familie Ter Veer en in het bijzonder Klaas. Dit was de dag waarnaar hij zo lang had toegeleefd, de dag als einde van bijna een decennia aan voorbereidingen maar ook een dag van een nieuwe start, met een nieuw woonhuis en een prachtige garage.

We zullen niet ingaan op alle strubbelingen die voorafgaand aan de realisatie hebben plaatsgevonden. Het is tijd om vooruit te kijken. Maar feit is wel dat de meeste mensen onder ons niet treuren om het besluit om op de oude vertrouwde locatie te herbouwen. En zeg nu zelf, het is toch schitterend geworden? Het dorp Spijk fleurt er van op en dat was anders geweest als Autobedrijf Ter Veer op een industrieterrein buiten Spijk terecht was gekomen.

Rond kwart voor vier was het zover ; het formele gedeelte. Klaas deed dit op geheel eigen wijze en gaf hierna Edward Stulp het woord, mede als dank voor zijn inzet voor het nieuwe bedrijf en als goede vriend van de familie. Onze voorzitter vulde het goed in en met het juiste gevoel voor sentiment stelde hij mevrouw Ter Veer in de gelegenheid om, samen, de officiële heropening te verrichten middels het laten wegvallen van een doek waarna een bord tevoorschijn kwam met een foto van oud en nieuw en de tekst “heropening”.

Voetbalvereniging Poolster en Autobedrijf Ter Veer zijn al jarenlang aan elkaar verbonden. Om in Peugeot taal te spreken, een sterke nummer! Wij zijn als vereniging nog steeds erg gelukkig met een hoofdsponsor die er niet alleen is voor wat centen maar diens hart ook bij de vereniging ligt, meedenkt over allerlei zaken, zijn mening af en toe inbrengt en ook niet zelden als vertrouwenspersoon of klankbord wordt gebruikt. Het is van ons samen en zo zetten we met elkaar stappen om verder te komen.

Klaas heeft nu een stap gezet met een volledig nieuwe garage en woonhuis alsmede een opgefriste showroom. Wij gunnen hem dit zeer en wensen hem heel veel succes toe in en met zijn autobedrijf.

Als dank voor al zijn inzet voor onze vereniging hebben we hem een fotocollage op een groot canvasdoek geschonken. Een mix van oude en nieuwe foto's, zelfs krantenknipsels, waar memorabele momenten en historie is weergegeven. De eerste reactie van Klaas heeft ons ervan overtuigd dat dit cadeau een juiste keuze is geweest en het zal vast een mooi plekje in het bedrijf krijgen.

Nieuwsgierig? Ook zaterdag kunt u van 10.00 - 17.00 uur even binnenlopen en zelf zien dat al die moeite, al die ellende zeker de moeite waard was en iets is om trots op te zijn !

Klaas, familie Ter Veer, nogmaals van harte en heel veel succes in de toekomst !

Namens bestuur & leden,

André van Gennip

KTV13 KTV12 KTV11 KTV10b KTV10a KTV10 KTV09 KTV08 KTV07 KTV06 KTV05 KTV04 KTV03 KTV02 KTV01

KTV14 KTV17 KTV16 KTV15 KTV18 KTV19 KTV20 KTV21 KTV22 KTV23 KTV24