Middelstum 1 – Poolster 1

Eindelijk werd de altijd meerdere meegereisde supporter weer een wedstrijd voorgeschoteld waarin Poolster liet zien dat men het goede spel van weken terug niet verleerd was. Met weer Kevin Bijlsma, Erik Rentema en Johan de Groot in de gelederen werd vooral in de tweede helft Middelstum van het kastje naar de muur gestuurd.

Jeroen de Groot ( geschorst) en Stijn de Regt ( privé) ontbraken .

Middelstum (prachtige accomodatie trouwens) had de laatste weken de broodnodige punten binnengehaald en wilde zich vanmiddag veilig spelen. Poolster aast op de tweede plek op de eindranglijst die recht geeft op één beslissende nacompetitiewedstrijd en dat ook nog wel thuis.Niet onbelangrijk voor de penningmeester.

De eerste helft werd er niet gescoord en het was aan beide kanten een matte vertoning. Poolster probeerde te combineren en Middelstum probeerde de snelle voorwaartsen in stelling te brengen. Met aan het hoofd goede vervanger "laatste man" Dennis Smit werden er weinig kansen weggegeven. Behoudens een bal tegen de paal liet Poolster het niet verder komen.

Met name het tweede gedeelte van de tweede helft lieten de Spijksters zien dat "de lange bal" werd vervangen door soms prima combinatie- en tikwerk. De eerste goal was een prima voorbeeld hiervan. Tikwerk over vier schijven met Johan de Groot als eindstation leverde een prima goal op(74 minuut).  Even later dolde Dennis van Dijk zijn tegenstander en Jesse Smit ronde prima af(81 minuut).

De wedstrijd was beslist en we konden kijken naar onze apps naar de andere uitslagen in onze klasse.

LEO, SIOS en De Heracliden  wonnen allen vanmiddag en het blijft een vraag wie op 02 juni en /of 09 juni onze tegenstander zal worden.

Worden het de Fraizen, de Drenten of de Grunnegers?

In het slechte geval speelt men 2 wedstrijden en dat ook nog wel met uitwedstrijden. Waarom niet houden zoals het was? Uit en thuis en dan tegen dezelfde tegenstander?

De schrijver van dit relaas kan het niet begrijpen en tevens met hem meerdere bestuurders van menig vereniging .

v.v. Holwierde van harte gefeliciteerd met jullie kampioenschap!

Jullie bleken de meest constante en evenwichtige ploeg te hebben en hebben   het kampioenschap gewoonweg verdiend. Succes in de derde klasse en wie weet treffen we elkaar daar weer!*

*Wedstrijdverslag dankzij Alje Boer