Oproep kantine vrijwilligers / open avond voor geinteresseerden

Wij zijn op zoek naar nieuwe kantinemedewerkers.
Het nieuwe voetbalseizoen staat weer voor de deur.
Onze vereniging kan niet zonder haar vrijwilligers.
Lijkt het jou leuk om in onze gezellige kantine achter de bar te staan?
Op woensdag 24 augustus a.s. organiseren wij een informatieavond voor
onze kantinemedewerkers.
Wil je meer weten over het kantinewerk en de tijden die je dan mag werken?
Kom dan naar onze informatieavond, we beginnen om 19.30uur.
Wij kijken uit naar je komst.

Groet,
de Kantinecommissie

Onderstaand verslag geeft mooi het bestaan de vrijwilliger weer.

Druk, druk, druk. Wie is het niet? Tussen het werken, kinderen verzorgen, af en toe de sportieveling uithangen en boodschappen doen, houden we eigenlijk maar weinig tijd over. In die tijd zou je op de bank kunnen gaan hangen met een grote zak chips in je hand, om vervolgens lekker commentaar te geven op reclames, slechte Nederlandse comedy’s en het nieuws. Óf je gaat iets zinvols doen met je tijd. Daar heb je misschien helemaal geen zin in, maar iets doen voor anderen is toch een mooi gebaar.
Vrijwilligerswerk. Het is geen glamour; het is noodzaak. Clubs, stichtingen en instellingen draaien op de inzet van diegenen die er niet voor kiezen in hun vrije tijd op de bank te ploffen. Vaak is zelfs de organisatie van evenementen en bijeenkomsten geheel kostenloos en belangenloos in handen van bevlogen vrijwilligers.
In plaats van op een zwoele lenteavond bij een knetterende vuurkorf in de achtertuin te zitten, zaten zij achter hun laptop schema’s, planningen en brieven te maken. Belden zij misschien wel heel wat af om de juiste materialen en mensen te regelen. Misschien trokken zij er tussendoor een verkoelend biertje bij open. Het is immers geen werk, hè?
En na hele dagen werken, kinderen rondrijden en eten koken is dat best een prestatie. Zij maakten hier tijd voor. Zij maakten hier zin voor. Zij deden ook nog eens hun stinkende best. Zij verdienen de dikste schouderklop die je maar kunt geven. En die zouden ze ook wel eens willen krijgen.
Want ja, natuurlijk er gaat wel eens iets mis. En inderdaad, het was misschien niet honderd procent perfect. Maar ja, zij doen het ook maar erbij. Naast hun druk, druk, drukke bestaan. En zonder hun inspanning was het niet eens één procent perfect geweest. Dan was er helemaal niets geweest. Ruimte voor verbetering is er altijd. We willen allemaal het beste en het mooiste. Maar laat je niet verleiden tot louter kritiek. De volgende keer dat je opmerkt dat iets niet helemaal op rolletjes verloopt, bedenk je dan hoe fijn het is dat het überhaupt rolletjes zijn om kritiek op te hebben. Probeer constructief mee te denken en houd het leuk.
Immers, vrijwilligers doen hun werk heus heel graag. Laten we dat vooral zo houden!