Poolster 2 verliest met 1-0 bij De Pelikanen

Dinsdag was er de tweede bekerwedstrijd van het 2e bij de Pelikanen. Zaterdag nog had ik 17 man op papier en daar bleven er 12 van over en de tweede helft kwam er nog eentje bij. Flemming, een hele tijd uit de running geweest, moest derhalve in de basis beginnen en Roderik die iets later aan kwam werd grensrechter. Al gauw raakte Peter K geblesseerd en moest vervangen worden dus zelf maar de vlag gepakt.

De Pelikanen vingen ons op op hun eigen helft en probeerden zo met snelle uitvallen tot succes te komen.  Met regelmaat kwamen hun middenvelders mee op maar onze mannen keerden alles. Veel kansen werden er van beide kanten niet gecrëeerd al waren de Damster wel wat gevaarlijker. Zo bereikten we een ruststand van 0-0.

Julian moest zich in de tweede helft bij het eerste voegen en gelukkig was Stijn op tijd om hem te vervangen. Flemming moest, ondanks dat hij er al aardig doorheen zat verder met de wedstrijd. Het spel bleef wat op en neer golven en ook nu was het een strijd die vooral op het middenveld gestreden werd. Marcel heeft nog een aantal keren handelend moeten optreden en deed dat uitstekend. Vier minuten in blessuretijd viel dan toch nog het doek. Een middenvelder had de bal en kon er eigenlijk nergens mee heen en dacht “ik schiet maar eens” en dit schot vloog, onhoudbaar voor Marcel, het kruis in(1-0).

Ondanks het feit dat de Pelikanen en klasse hoger speelt was dat op het veld niet of nauwelijks te zien. We hebben ons met hand en tand verzet en dan is het best een beetje zuur dat een afstandsschot je de das om doet.

Donderdag maar even weer lekker trainen en dan volgt zaterdag de 3e bekerwedstrijd thuis tegen VVS 2 om 12.30. Ik hoop u dan weer aan de lijn te zien.

Kor