Poolster B1 wint in en tegen Ezinge

Om 09:30 verzamelde de B1 zich op de parkeerplaats van Sportpark Oldencate, ditmaal om te vertrekken voor een uitwedstrijd tegen Ezinge B1, op papier een makkelijke wedstrijd. Voor het eerst dit seizoen mocht Poolster B1 aantreden als koploper nadat het vorige week de koppositie overnam van Noordpool B1 dat thuis verloor van Middelstum B1.

Robbin Vriend en Sven Vos waren ook deze week nog afwezig door blessures.

Op een niet al te best veld begon de wedstrijd om 11:00 uur. In tegenstelling tot vorige week begon Poolster goed aan de wedstrijd. Ze zetten de thuisploeg vast op eigen helft en creëerden al vroeg in de wedstrijd drie kansen. Dit leek voor Poolster de bevestiging te zijn dat dit een makkelijke wedstrijd zou worden, en na vijf minuten stond er dan ook een heel ander Poolster. Het spel werd onrustig, passes kwamen nauwelijks aan en Ezinge kwam bijna aan aanvallen toe. Vijftien minuten was het wachten op de eerst volgende kans voor Poolster, dat na goed doorjagen Twan een grote mogelijkheid gaf om te scoren, helaas wist hij deze kans nog niet te verzilveren. Kort daarna werd het alsnog 0-1 via Twan die een rebound binnenschoot!

Hoewel er niet heel goed werd gespeeld, was de 0-1 stand terecht. Pas enkele minuten na de 0-1 kon er een kans voor Ezinge genoteerd worden, maar de stand bleef 0-1.

Een kwartier voor rust kreeg Rudy een immense kans één-op-één, lichte paniek leek toe te slaan bij Rudy, die niet koelbloedig genoeg bleek om de 0-2 op het scorebord te zetten. Een paar minuten later kwam Twan na goed doorjagen van Wesley ook één-op-één, gelukkig bewees Twan een echte aanvaller te zijn en maakt er 0-2 van. Tot de rust gebeurde er niets noemenswaardigs meer en dus zochten de jongens de kleedkamer op met een geruststellende voorsprong.

RUST

Ook na de rust bleef het spel vrij rommelig en zeker niet koploper-waardig. Ezinge kreeg dan geen grote kansen, toch leken ze regelmatig gevaarlijk te worden voordat ze werden afgestopt. Voor Poolster B1 waren een paar afstandsschoten de enige kansjes totdat ze een vrije trap kregen op 20 à 25 meter. Twan trad aan en schoot de bal vlak onder de lat binnen, hij maakte zijn hattrick compleet en Poolster B1 kwam op 0-3!

De 0-4 leek kort daarna in de maak, maar Sebastian wist de bal niet tegen het net te werken. Aan de andere kant is het Ezinge die Mark voor het eerst serieus testte, en Mark ging door waar hij vorige week gebleven was, namelijk, goede reddingen maken!

Vanuit een klutssituatie waarin er meer gekopt dan geschoten werd voor het doel van Ezinge, was het Chiel die het laatste zetje gaf! Voor Chiel was dit zijn eerste goal van het seizoen en deze goal zorgde ervoor dat het laatste beetje verzet van Ezinge gebroken leek. 20 minuten voor tijd kwam Ezinge nog wel op 1-4 door wellicht de raarste tegengoal van dit seizoen. Ik zal het zo goed mogelijk proberen te beschrijven: een speler van Ezinge liep aan de rechterkant het strafschopgebied binnen. Sander en Mark wisten hem allebei niet af te stoppen waardoor hij de bal voor het lege doel kon trekken. Daar leek Ezinge al te scoren, maar Chiel haalde de bal nog van de lijn. De bal kwam bij een andere speler van Ezinge terecht, hij schoot, maar daar kwam Mark inglijden die de bal stopte. Hij lag nog voor de bal toen hij vermoedelijk geen hand op de bal wist te krijgen en uit die onoverzichtelijke chaos rolde de bal uiteindelijk toch tergend langzaam het Poolster doel in, een laatste wanhopige poging van Chiel ten spijt, 1-4.

Na deze tegenvaller kreeg de B1 nog aardig wat kansen waardoor het misschien wel 1-7 had kunnen worden, maar grote kansen werden om zeep geholpen waardoor het slechts bij 1-4 bleef. Vlak voor tijd moest Mark nog reddend optreden en hij faalde wederom niet.

Met 1-4 als eindstand mag Poolster B1 niet ontevreden zijn. Hoewel het meerdere grote kansen kreeg zou een groter verschil geflatteerd zijn. Het voetbal was bij vlagen niet om aan te zien, met af en toe leuke combinaties als lichtpuntjes. Maar ook minder goede wedstrijden moeten gewonnen worden, zeker als Poolster B1 de strijd om het kampioenschap in eigen hand wil houden.

Komende zaterdag treedt de B1 om 09:30 aan tegen SIOS B1, wederom een laagvlieger in de tweede klasse. Hopelijk kan Poolster B1 zich dan herpakken na twee niet al te beste wedstrijden, om met een goed gevoel richting belangrijkere wedstrijden te gaan!