Poolster D1 zet ongeslagen reeks voort in 1e klasse!

Zaterdag 26 augustus 2015. Bij Poolster waren in de ochtend 3 thuiswedstrijden, aangezien D1 laat vertrok, heb ik de zaterdagochtend gebruikt om deze wedstrijden even te bekijken. Ik zag Poolster E2 en F3 thuis helaas verliezen. Na deze wedstrijden ben ik naar Loppersum gereden waar Poolster F1 het opnam tegen Loppersum F1. Op papier een leuke wedstrijd beide teams waren nog ongeslagen en aangezien ik op woensdag de F1 train leek het mij netjes om ook even deze jonge talenten te bewonderen.

De eerste helft was even wennen, beide teams maakten elkaar niet veel. Poolster kwam niet onder de druk van de tegenstander uit maar winst wel zijn doel leeg te houden. Na rust kwam de ploeg beter uit de kleedkamer en wist met soms leuke voetballende oplossingen onder de druk van de fysiek sterke tegenstander uit te komen. Dit leidde uiteindelijk tot een 2-4 overwinning voor Poolster. Vooral de 2-3 was een schitterende aanval eentje waar ik als trainer heel blij mee ben.

Direct na afloop van deze pot snel naar Spijk om met D1 ons voor te bereiden op een serieuze test. Namelijk onze eerste wedstrijd op een niveautje hoger…

Na 6 wedstrijden te hebben gespeeld had onze D1 6 overwinningen behaald en in deze 6 wedstrijden vond deze groep 72x het net van de tegenstander. Op basis van deze feiten hebben de trainer, leider, coördinator en jeugdvoorzitter besloten om een niveau hoger te gaan spelen. We hebben geruild met Bedum D2 die uitkomt in de eerste klasse poule 9. Dit betekend wel dat we de gespeelde wedstrijden van Bedum D2 moeten inhalen!

Over op de wedstrijd, Poolster D1 begon in een 1-4-3-3 opstelling zoals altijd, een ingeslepen formatie waarin de tegenstander altijd opzoek moet naar de juiste verdeling. Dit kregen ze niet snel genoeg voor elkaar waardoor Poolster het eerste kwartier domineerde. Ik kan mij in dit kwartier aanval op aanval herinneren van Poolster, zoals het hoort, vleugelspelers zoeken, achterlijn halen, en uiteindelijk een voorzet geven. Onze rechtsvoor Veerle deed dit uitstekend, hierdoor kreeg Milan onze nummer 9 een paar kansjes. Aan de linkerkant moest Mark eindelijk een keer zijn meerdere erkennen in zijn tegenstander. Vaak stuitte zijn aanval bij deze verdediger. Gelukkig vond Mark een andere oplossing, Kevin gaf nu de bal voor en Milan, geslepen zoals altijd, wist de bal in tweede instantie tegen de touwen te werken. 0-1! Daarna volgde een paar aanvallen van HFC maar stuitte steeds op onze verdediging en keeper, die uitstekend stonden te spelen. Vanuit een 'dood' spelmoment waren Ian en Kevin even slimmer dan iedereen op het veld. Vanuit een ingooi na een blessurebehandeling maakten zij net voor rust de 0-2, lesje omschakelen van deze 2 spelers zorgde voor deze bevrijdende treffer.

In de rust waren we tevreden, zoals op tv vaak wordt gezegd door vele coaches, we hadden het balbezit, de controle en de voorsprong!

Na rust begon HFC sterker te worden in de duels naar onze mening ook niet altijd even eerlijk… maar de scheidsrechter keurde dit goed hierdoor werd de wedstrijd harder en werd het voetballend wat minder, bij vlagen wisten we toch nog de bal lekker te laten gaan en het regende kansen. Mark wist een van deze kansen te benutten nadat Kevin de bal voor de zoveelste keer in slingerde. Toen brak er een fase aan waar ik als trainer niet altijd blij van wordt ; een tegenstander die alles of niets gaat spelen en er heel hard op klapt. Hier schrokken we een beetje van en door dit voetbal kregen we de 1-3 tegen. Het werd harder en harder en het enige wat uitbleef was een fluitsignaal. Zelfs bij buitenspel werd niet meer gefloten. Ingooien regelen de heren zelf. Nadat zowel Milan als Ian een paar tikken hadden gekregen greep de scheidsrechter in. Helaas voor ons werd vlak voor tijd de 1-4 afgekeurd… terecht? Ik weet het niet maar het deed niets af van het resultaat.

Conclusie. Poolster D1 is zeer sterk begonnen en geeft met dit resultaat een signaal af naar alle teams die uitkomen in deze poule. Iedereen zal zijn best moeten doen om deze voetballende ploeg te verslaan. Ik ben trots op de manier waarop wij deze wedstrijd gespeeld hebben, ik ben trots op de wijze waarop mijn spelers zich ten opzichten van de leiding hebben gedragen en ben blij over het vertoonde spel en de mentaliteit van deze groep.

Hierom durf ik u als lezer ook te vragen om dit soort spektakel mee te maken op Sportpark Oldencate te Spijk waar wij om 12:00 zullen aantreden tegen NEC Delfzijl D2. Voorafgaand kunt u om 10.30 de F1 bewonderen die gaan strijden om de koppositie tegen NEC Delfzijl F3.

Sportieve groeten en tot hopelijk een spectaculaire zaterdag!

Duurt Stoppels