Poolster stunt net niet; Pelikaan S kampioen

Vandaag de kampioenswedstrijd in klasse 4C. Pelikaan S kan op sportpark Oldencate de nieuwe kampioen worden. Dit was al voordat de competitie was begonnen een feit. Laten we lekker het feestje meevieren en niet de illusie hebben dat we hier nog iets aan kunnen veranderen. De komende wedstrijden zijn belangrijk voor onze club, dus geen blessures en kaarten oplopen vanmiddag. Een ander interessant duel op deze speeldag is Corenos – Be Quick. Wie pakt de 2e periode? Wie speelt er in de nacompetitie? Dat zijn vragen waar we de komende weken graag antwoord op willen. We zitten er in ieder geval dichtbij.
Ik denk dat onze trainer er ook zo over dacht. Geen onnodige risico’s. Hij hield uit voorzorg aanvoerder Jeroen de Groot aan de kant. Erik Rentema was wegens een schorsing ook niet van de partij. Vincent Lips stond achter in het centrum en Tom Dijkman en Robin Uilhoorn speelden centraal op het middenveld.
Niet dat we het Pelikaan S cadeau wilden geven, absoluut niet. Poolster begon ietwat onrustig maar pakte al snel de draad op. De eerste twintig minuten gebeurde er niet veel. Het was even aftasten, posities innemen en de wedstrijd lezen.
Dan zet Pelikaan S even aan, snelle combinaties tegen onze zestien leveren de 0-1 op. Een mooi schot zet Pelikaan S op koers. Drie minuten later kan Johan de Groot de stand weer gelijk trekken. De bal krult jammer genoeg net naast het doel. De nieuwe kampioen claimt nog een treffer als Marcel Werkman de bal voortreffelijk uit de lucht plukt en volgens onze tegenstander met het leer en al achter de doellijn neer ploft. De uitstekende scheidsrechter Warrink ( 69 jaar jong ) wuift de protesten weg en zo gaan we met een 0-1 achterstand de rust in.
In het tweede bedrijf ontstaat er een echte wedstrijd. Marcel keept z’n beste wedstrijd van het seizoen. De verdediging staat als een huis en als we de bal hebben proberen we die steeds achter de verdediging van Pelikaan S te leggen. Poolster laat weer strijd zien, zoals al zo vaak dit seizoen. Je merkt het aan het publiek. Het gejuich en geklap is mooi om te horen. Een stunt is niet onmogelijk. Het gemor bij de tegenstander begint. De Oldencaters gooien alle schroom van zich af en gaan ervoor. Kansjes komen er voor Kevin Bijlsma en de uitstekende spelende Vincent Lips. Zijn kopbal belandt in de handen van de keeper.
Poolster wisselt, Danny Wiersum, Julian Bos en Jeroen de Groot komen voor Robin Uilhoorn, Marco Dijkstra en Tom Dijkman. Allen moegestreden en een uitstekende wedstrijd gespeeld. Het Spijkster kwartiertje begint. Pelikaan S weet het even niet en speelt angstig. De paniek is zichtbaar.
Julian Bos is er langs, zijn voorzet bereikt net niet Dennis van Dijk. Het beetje geluk hebben we niet vandaag. Ook Kevin krijgt de bal net niet langs de keeper. Het blijft bij die ene treffer vanmiddag. Poolster verliest, maar wel met een gouden randje.
Volgende week zijn we vrij. Dan Speelt Be Quick tegen GEO. Ik denk dat we na deze wedstrijd weten waar we staan. Er zit nog één troefkaart in het spel. Na volgende week zaterdag liggen de kaarten open op de tafel.