SC Loppersum F1 – v.v. Poolster F1

Het is wederom een prachtige ochtend om op de grasmat door te brengen. Deze keer een mooie slingerende route door ons Groningerland naar Loppersum. Vlak voor dit mooie dorp kwamen we een sliert wandelaars tegen, die hun stuk van de “tocht om de Noord” aan het lopen waren, waarvan het van de gezichten af te lezen was, dat de route mooi, de temperatuur lekker en het gezelschap goed waren.

In Loppersum viel op dat er bij de sportvelden en gymzaal een brede school stond. Wat een ruimte, en wat een mogelijkheden! Bij de jongens viel vooral op dat er een voetbalkooi bij de school stond, waar ze in gedachten hun dagelijkse potje voetbal, ongehinderd door groep 6, 7 en 8 zouden kunnen spelen.

De jongens van Poolster F1 hadden zin in de wedstrijd, zijn niet vrij van enige arrogantie en dus zouden ze dit potje wel even winnen. Nou, niets had ze kunnen voorbereiden op deze pittige pot! Loppersum liet vanaf minuut 1 zien serieus te willen worden genomen. Coach Klaas had de tegenstanders bemonsterd, en riep bij de aftrap meteen al dat ze ze moesten “opjagen”. Coach JP liep vervolgens vlot richting deze collega om een tactiekbespreking te houden, het is serious business vandaag…

Jelle verdedigt goed en voorkomt dat de Lopsters snel scoren. Deze verdedigen op hun beurt sterk als er een kans voor de gedreven yellow warriors uit Spijk komt, en schakelen vervolgens knap over op de aanval. Na een aantal corners voor de tegenstanders, die geen aftrek vonden, vanwege een goede verdediging en een goed in vorm zijnde Lex, eindelijk vlak voor de rust wat meer balbezit voor de Spieksters. Langs de lijn is de spanning om te snijden, maar is er gelukkig ook ruimte om te genieten van de enthousiaste, gedreven mannetjes, die aan elkaar gewaagd zijn, hier en daar even op het spel gewezen, door een vrolijke scheids, die lak had aan het kledingreglement en zijn eigen plan had getrokken op deze mooie nazomerdag.

Na de ranja is het zoals te doen gebruikelijk, te zien, dat ze zeggen hebben gehad. Een poging van leutje Baar vindt, via de keeper, Deni zijn voet die de bal in de goal schiet. De Lopsters ruiken wraak en even later, is het aan de overkant raak en staat het 1-1. Het lijkt wel of onze mannen nu weten hoe ze moeten voetballen; het is rustiger en ze spelen breder. Luc kijkt goed om zich heen, en probeert af en toe de bal aan de voet mee te nemen. Dan is er maar zo een kans van Finn en we houden onze adem in; hij schiet naast! Deze wedstrijd is niet goed voor hart en bloedvaten… Ook Wouter begint te mopperen op het spel; maar laat even later zien dat hij prima een duel met zijn mannetje aankan.

Dan is er een goal voor de tegenstander na wat heen en weer gepingel met onze keeper Lex, die vandaag laat zien hoe hard hij gegroeid is, sinds het afgelopen jaar. Onze mannen vinden de bal, en Finn houdt deze aan zijn voet, terwijl hij richting goal rent. Even is daar teleurstelling als de concurrerende keeper doet waarvoor ie aangenomen is, tot Thijn plots de gelijkmaker zet. Het publiek joelt heel Loppersum bij elkaar, wat is het spannend! Boris krijgt het ook ineens op de heupen, ziet een kans, rent met verbeten gezicht een paar tegenstanders voorbij en krijgt 2 kansen die onbenut blijven. Finn schiet uiteindelijk de derde goal er in, en de jongens hebben de spirit weer gevonden. Baar speelt de bal nog een keer over richting Boris, die over schiet.

Het is uiteindelijk gelukt, de zege werd definitief toen Finn (pin me er niet meer op vast)  de 4e en laatste goal zette. De jongens zullen kapot zijn geweest, na deze pittige, gelijkwaardige wedstrijd op het mooie zonnige sportpark in Loppersum.

Tekst en foto's dankzij Alida Raangs