Voortgang aanleg kunstgrasveld

De laatste weken zijn de kunstgrasvelden waarop wij in Nederland op voetballen veel in het nieuws geweest.  Er is veel gezegd en gesproken over de eventuele schadelijkheid van de rubberkorrels op deze velden op de gezondheid.*

Als vereniging hebben wij daarom nagedacht over een goede oplossing voor ons eigen aan te leggen kunstgrasveld. Als vereniging is daarom besloten dat op ons kunstgrasveld korrels van kurk worden gebruikt. De aanbesteding heeft hierdoor wat meer tijd in beslag genomen. Het is de bedoeling dat op 3 november a.s. bekend wordt gemaakt aan wie de werkzaamheden worden gegund voor de aanleg van ons kunstgrasveld.

De verwachting is dat eind november (medio week 47 of 48) een start wordt gemaakt met de werkzaamheden. Het is moeilijk te zeggen hoelang de werkzaamheden in beslag gaan nemen. Dit hangt mede af van de weersomstandigheden. Zodra wij u kunnen informeren over de voortgang van de aanleg van het kunstgrasveld zullen wij dit doen via onze website en social media.

*Wij begrijpen dat u als leden ook geïnteresseerd bent in dit onderwerp. De KNVB heeft daarom een dossier gepubliceerd op de eigen website. Hier leest u meer over het rubbergranulaat wat op de kunstgrasvelden wordt gebruikt.