Uitstekende start Poolster 4

Poolster 4 is dit seizoen uitstekend aan de competitie begonnen. Wedstrijd 1 was tegen het nieuwe NEC uit Delfzijl. Mede doordat er nogal wat talenten niet beschikbaar waren moest de rest van het team op karakter deze klus klaren. De eerste wedstrijd werd met 1-4 gewonnen en dat was een goede opsteker.

Een week later kon onder zomerse temperaturen KRC 2 worden ontvangen. Een sportieve tegenstander maar wel met een aantal jonge knuppels in het team. Voor de oudere, minder beweeglijke spelers is het niet altijd fijn om zo'n opponent te treffen want je loopt er vaak alleen maar achteraan. Voordeel is wel dat op dit niveau de spelers wat minder begaafd in het voetbalspel zijn, dus als ze er weer eens vandoor zijn, halen ze er meestal geen voordeel uit. Gelukkig bestaat het 4e uit een brede selectie en kan er frequent worden gewisseld. De kwaliteitsinjectie in dit team was tegen KRC duidelijk zichtbaar. De teller stopte uiteindelijk op 10-2 voor de Spijkster 35-plussers.

Met 6 punten uit 2 duels mocht Poolster 4 afgelopen zaterdag de reis naar Baflo aanvaarden waar nummer 2, Rood-Zwart, op ons stond te wachten. Ook 6 punten uit 2 duels dus een heuse topper, al vroeg in het seizoen. RZ Baflo 3 had wel een paar spelers waar we onze aandacht op moesten houden. Daarvoor hebben we een aantal spelers in onze selectie die deze taak zeer goed kunnen uitvoeren. Eerlijk gezegd kwam Poolster wel een paar keer goed weg bij een indraaiende vrij trap en een voorzet maar daar bleef het gevaar de eerste helft van Rood Zwart ook bij. Poolster liet zien dat het slim kan spelen. De voorhoede kon af en toe ontsnappen aan de greep van de verdediging en creëerde kansen. Het middenveld sloot af en toe goed aan en bij de rust stond er 0-3 op het afwezige scorebord. Het luie zweet wilde er best uit en de tweede helft verloren beide teams langzaamaan hun krachten. Poolster maakte eigenlijk onvoldoende gebruik van de ruimtes en speelde te weinig de situatie uit. Een snelle vrije trap en de daarop volgende droge knal binnenkant paal maakte de stand 0-4. Hierna een mindere periode van Poolster. Dit had helaas te maken met het feit dat teveel mensen iets van de scheidsrechter dachten te moeten vinden en een ander deel hierop weer tegen elkaar liep te mekkeren. We zouden beter moeten weten op onze leeftijd ..... Poolster haalde zichzelf uit het spel en Rood Zwart maakte er gebruik van 1-4. Nadat een kleine kwartiertje later alles weer redelijk tot rust was gekomen liep Poolster naar een 1-5 eindstand en een terechte overwinning. Een mooie zege en al 9 punten uit 3 duels. Voor de oudgedienden eens een mooie afwisseling omdat deze 9 punten in sommige seizoen pas rond de kerst behaald werden.

Volgende week weer een topper, dan komt Winsum op bezoek. Kom ook eens kijken !