Verslag v.v. Poolster E1 – v.v. Middelstum E1

Middelstum is de plek waar onze yellow warriors vandaag de voetbalstrijd zullen aangaan. Voor mij bijna een thuiswedstrijd want in een ver verleden heb ik er veel gelopen. Nietsvermoedend en volledig in de veronderstelling dat ik de koffie moet zoeken in dezelfde kantine als toen, loop ik met het geboefte op de ingang af. In plaats van de kleine kantine, staat er nu een enorm blauw gebouw, “Hippolytus hal” genaamd. De diverse sportverenigingen weten elkaar hier te vinden in de accommodatie en de vrijwilligers. Mooi concept wat moet wennen maar uiteindelijk de redding zal kunnen zijn van deze verenigingen.

De jongens beginnen zoals te doen gebruikelijk chaotisch met de wedstrijd. Donkere wolken pakken zich samen boven het veld, maar gelukkig blijft het droog. Het volk langs de lijn heeft tenslotte ook lichtelijke eisen waaraan een voetbalwedstrijd moet voldoen.

Koen pakt de eerste corner die strak langs de doellijn gaat. Dan is er vlot balbezit en een kans voor Middelstum, waarbij Joris D. kalm naar doelman Daan speelt, en de bal weer voor ons is. Zonder resultaat wordt er wat afgepingeld voor het doel, onze jongens lijken nog te slapen.

Middelstum laat zien goed voorbereid te zijn op de komst van de gasten uit Spijk, waarbij er mogelijkheden genoeg zijn. Daan houdt zich goed staande in het doel en de bal erbuiten. Een kans voor de thuisploeg knalt op de lat, en onze jongens laten hun hoofd wat hangen. De angst voor wat komen gaat, van zowel onze mannen als van de harde kern langs de lijn, wordt even later bewaarheid als er gescoord wordt door Middelstum. De boys moeten zich herpakken en de rust en elkaar zoeken in het spel.

Dan is er opeens een penalty die door Boris genomen wordt en zit! Het is gelijkspel en meteen is er hoop zichtbaar op de verbeten snoetjes. Er komt iets meer samenspel. Na een corner voor Middelstum is er Koen die zich losmaakt van de tegenstander en er een prachtige kans voor ons ligt. Helaas blijft deze kans en zien we meerdere kansen onbenut als er gefloten wordt voor de ranja.

Na de rust staan de mannen stevig in het veld, is er meer overspel en overwicht. Het gaat een beetje meer lijken op het team dat we van eerder kennen. Jelle en Joris D. verdedigen samen goed en spelen mooi richting middenveld, waar de bal overgenomen wordt richting doel. Het is mooi om te zien hoe Milan de tegenstander probeert te bespelen.

Er wordt gekeken waar de ander staat, de rendez vous met de tegenstander blijven beperkt tot korte momenten, in plaats van een heen en weer getrap van de bal zonder enig effect. De bal wordt nu sneller weggespeeld.

Langs de lijn wordt er flink geanalyseerd, maar het gaat er gemoedelijk aan toe op het mooie sportieve terrein in Middelstum.

Een corner, wordt door Boris genomen, en ik zie aan zijn gezicht dat hij een tactiek aan het bedenken is. Hij schiet de bal met een draaier richting het doel, die er nog even verder in getikt wordt door de doelman van de tegenstander. Jammer voor de jongen, maar voor ons weer een punt erbij!

Zo gaat het wat heen en weer, en het is te zien dat de passie die in de eerste tien minuten na de rust zichtbaar was, alweer begint af te zwakken. We zullen het er maar op houden, dat er sprake was van najaarsmoeheid.

Dan is er Koen die na een mooie voorzet van Joris v/d W. of Boris (ik heb het niet helemaal goed kunnen volgen), de bal mooi achter de lijn knalt. Het is inmiddels 1-3.

De vierde goal wordt gemaakt door Joris van der W., die voor vandaag speciaal ingevlogen is als spits en heeft laten zien wat ‘ie waard is.  Uiteindelijk wordt er afgefloten als de tegenstander nog de 2-4 heeft gemaakt. Al met al dus wel met winst, maar ook met een paar leerdoelen weer naar huis.e1-okt-16 e1-okt-16-1 e1-okt-16-2