Vrouwen 7 tegen 7

Mis wel een beetje de verslagen, dus ……

Al enkele jaren ben ik nu betrokken bij onze meidengroep. Elk seizoen was het weer moeilijk om genoeg meiden bij elkaar te krijgen. Ook voor dit seizoen zag het er niet goed uit. Besloten is om eens te onderzoeken of er andere mogelijkheden zijn om toch te kunnen blijven spelen. Er bleek een 7x7 vrouwen competitie te bestaan en we hebben ons daar voor aangemeld.
Leuke opzet, we spelen op vrijdag een halve competitie tegen drie tegenstanders. Elke wedstrijd duurt 20 minuten gevolg door 10 minuten pauze etc.

Onze poule bestaat uit, Poolster, Farmsum, Middelstum en NEC. De eerst 2 avonden was duidelijk te zien dat wij van een groot veld komen en de andere teams al langer op een klein veld spelen en we hadden ook alleen nog maar 3 punten tegen NEC gehaald in 6 wedstrijden met behoorlijke nederlagen tegen Farmsum en vooral Middelstum.

Afgelopen vrijdag was de derde avond en werden de wedstrijden in Middelstum gespeeld. Tegen deze tegenstander moesten we ook beginnen. We begonnen uitstekend aan de wedstrijd en kwamen op een 2-0 voorsprong maar gelang de tijd verstreek en wij wat foutjes maakten kwam Middelstum terug tot 2-2 en dat was ook de eindstand. De tweede partij moesten we aantreden tegen Farmsum. Ook nu begonnen we weer goed en kwamen we weer met 2-0 voor te staan en mogelijkheden genoeg om verder uit te bouwen. Helaas gebeurde dit niet en weer gaven we een voorsprong weg en eindigde ook deze pot in 2-2. Derde en laatste van de avond was tegen NEC. De partij ging mooi gelijk op en mogelijkheden over en weer. Uiteindelijk trok NEC aan het langste eind door 1 keer te scoren.

Op vrijdag 2 november aanstaande worden de laatste wedstrijden gespeeld in Spijk, aanvang 19.30 uur.
We hopen op een beetje support om onze meiden, inmiddels dus VR1, te stimuleren en te aanmoedigen.

Graag tot 2 november, Kor West