Zomaar een zaterdag…

07.00 uur ; de wekker gaat! Tijd voor weer een dagje Poolster. Vandaag heb ik de taak om zowel de D1 als de D2 te coachen. Bij terugkomst sluit ik direct aan bij Poolster 4 voor een leuk wedstrijdje tegen NEC 6. Al fluiten naar het voetbalveld, de zon schijnt, alle wedstrijden gaan door. Daar aankomend om half acht is de jeugdvoorzitter al druk bezig om de ochtend zo goed mogelijk voor te bereiden. Halverwege de gang roept zijn zoontje goedemorgen en dat was het achteraf gezien voor ons beiden ook!

Om acht uur werd ik al vergezeld door het kantine personeel en de verzorger van Poolster. Hij was direct vanuit zijn werk overgekomen om een van de eerste elftal spelers z’n hamstrings te masseren. Even later kwam mijn mede leider ook binnen lopen. Allemaal mensen die zomaar hun zaterdagochtend in het teken zetten van een onze voetbalclub. Prachtig!

U als lezer zult onderhand wel denken “waar blijft de wedstrijd”, nou daar kom ik nu op. Noordpool D2 was de tegenstander van onze D1. En eigenlijk is de wedstrijd daarmee ook beschreven. Aangezien er een overwinning van maar liefst 25-0 volgde. Dat is 25 doelpunten in 60 minuten. Dat is binnen 3 minuten een doelpunt, dit hadden wij als leiders nog nooit meegemaakt en ik hoop het ook nooit meer mee te maken. Toch kun je beter met 25-0 winnen dan 25-0 verliezen!

Na afloop was het dan ook duidelijk in de kleedkamer, volgens ons hadden we verdiend gewonnen.

Goed, door naar wedstrijd 2. Noordpool D3 uit met onze D2. In de kleedkamer werd al vrij veel duidelijk. Deze leider heeft toch meer vastigheden dan de normale leiders. De warming up was zwaar volgens sommigen, de wedstrijd was daarin tegen veel spannender dan de bekerwedstrijden. Net voor rust maakt Luca vanuit een corner 0-1! Iedereen bij Poolster was blij en opgelucht dat we voor stonden.

In de rust gaven Nico en Ik wat instructies over hoe we slimmer konden voetballen. Dit pakte de tweede helft geweldig uit. Anric beloonde zijn inzet met een mooi doelpunt en ook Lisa wist 2 balletjes langs de keeper te schuiven zo liepen we uit naar 0-4.

De 0-5 was er een om in te lijsten en verdiend een nauwkeurige beschrijving. Hoekschop voor Poolster. Erwin van de Wal legt de bal neer op de achterlijn. Hij loopt aan.. En schiet de bal met een boog de verre hoek in. Iedereen stond erbij en keek er naar behalve… Erwin! Hij stond met de handjes in de lucht en liet hiermee blijken dat het ook nog eens bewust gebeurde! Met een woord FANTASTISCH!

Terugkijkend op deze prachtige overwinning kan ik alleen maar zeggen dat iedereen 100% zijn best heeft gedaan. En dat precies datgene dan ook nog eens leidt tot een overwinning, dat is dan mooi meegenomen. Iedereen heeft plezier uitgestraald en het goed gedaan. 2 spelers wil ik er nog uitlichten namelijk mijn twee centrale verdedigers. Roy en Jeroen hebben dit vandaag geweldig uitgevoerd. Alles ging verdedigend door deze twee heren goed. Mijn complimenten heren!

Terug bij Poolster aangekomen maakte ik mij met 15 andere jongens op voor NEC Delfzijl 6. Een leuke wedstrijd. Sorry dat ik u de details bespaar maar ik kan niet als speler zo’n wedstrijd analyseren. Wel kan ik u mededelen dat we gewonnen hebben met 4-1.

Al met al een leuke en geslaagde zaterdag die vroeg begon maar uiteindelijk met 9 punten uit 3 wedstrijden onvergetelijk was. Met elkaar heb ik 35 doelpunten gezien waarvan 34 in het voor deel van Poolster. Ik wil iedereen bedanken voor deze leuke, gezellige en mooie zaterdag!

Sportieve groet,

Duurt Stoppels