V.V. Poolster neemt oud papier over!

Oudpapier V.V. Poolster

We zijn blij om aan te kondigen dat V.V. Poolster vanaf nu het ophalen van oud papier in Spijk gaat verzorgen, nadat de school hiermee is gestopt. Dit betekent dat het oud papier in ons dorp nog steeds door vrijwilligers wordt opgehaald en bovendien levert het een mooie extra opbrengst op voor onze vereniging. Een voorwaarde vanuit de vereniging was om het ophalen van oud papier te verplaatsen naar een doordeweekse avond, tussen 18:00 en 22:00 uur. Uit een enquête onder onze leden, ouders, verzorgers, vrijwilligers en supporters bleek dat ongeveer 50 mensen bereid zijn om één keer per jaar op een doordeweekse avond oud papier op te halen. Geweldig! Dit bekent dat sommige mensen, maar één keer per twee jaar hoeven te lopen.

De gemeente heeft goedgekeurd dat we vanaf 2025 op woensdagavond oud papier mogen ophalen. Helaas kan dit vanwege logistieke redenen in 2024 nog niet worden aangepast. We doen ons best om ook in 2024 het oud papier in Spijk door vrijwilligers te laten ophalen! Iedereen die positief heeft gereageerd op het één keer per jaar ophalen op een doordeweekse avond, zullen we uitnodigen voor een WhatsApp-groep. We hebben een algemene vraag: wie wil op de volgende zaterdagen helpen? (ivm verzekering alleen 18+)

Ophaaldagen 2024 van 8:30 tot 12:30 uur:

• 17 augustus
  • 28 september
  • 9 november
  • 21 december

Wilt u graag meehelpen of heeft u vragen of opmerkingen over het ophalen van oud papier in Spijk, stuur dan een e-mail naar oudpapier@vvpoolster.nl.

Qua plaatsen van de container verandert er niets. Hierbij nog een kleine herinnering:
Plaats de containers op de gebruikelijke containerverzamelplaatsen, waar u normaal uw groene (gft) en/of grijze (huishoudelijk afval) containers zet. Zorg ervoor dat de oud papier container met de handvaten en wielen naar de straat is gericht, zodat de lopers de container gemakkelijk naar de vuilniswagen kunnen trekken. Bewoners van ’t Loug: zet uw containers aan de Hoofdweg Zuid (hoek ’t Loug), Spaarbankweg of Achteromweg, aangezien de vuilniswagen niet op ’t Loug mag komen.

Het oud papier wordt elke 6 weken opgehaald.