Algemene regels voor de jeugdteams van SJO PHC'23

• Ons doel is om de jeugd van Spijk, Holwierde en alle andere omliggende dorpen op een positieve en ongedwongen manier te leren voetballen.
  • We verwachten van onze spelers een actieve en positieve houding.
  • Van de ouders/ verzorgers verwachten wij dat zij op een positieve manier onze teams aanmoedigen.
  • Wangedrag zoals pesten (zowel verbaal als non-verbaal) en/of schelden hoort niet thuis bij onze club. Is hier sprake van, dan kunnen wij hierover met u contact opnemen. Mocht er sprake zijn van herhaling dan kan dit voor uw kind gevolgen hebben. Hiervan zullen wij u dan eerst op de hoogte brengen.
  • Tijdens de trainingen/wedstrijden worden de kinderen verwacht op tijd aanwezig te zijn.
  • Wij proberen het douchen na afloop van een wedstrijd op het sportcomplex douchen zo veel mogelijk te stimuleren. Badslippers worden om hygiënische redenen aanbevolen.
  • Tijdens de wedstrijden hebben alle spelers de shirt in de broek en de kousen omhoog
  • Scheenbeschermers zijn tijdens de trainingen en wedstrijden verplicht.
  • Het is verplicht om je tijdig af te melden voor de trainingen. Voor de wedstrijden uiterlijk donderdag om 17.00 uur bij de leider.
  • Na de trainingen en wedstrijden ruimt een ieder zijn/haar eigen rommel in de kleedkamer/veld op.
  • Het is verboden om mobieltjes mee te nemen in de kleedkamers. De vrijwilligers/club kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies of beschadigingen.
Naast de Algemene regels hieronder nog enige algemene informatie

Groepsapp

Voor elk elftal wordt er een app aangemaakt. Alle communicatie over de trainingen en wedstrijden verloopt via deze app. Naast JO17 is het in de apps alleen voor de beheerders mogelijk om berichten te plaatsen. Mochten de ouders vragen hebben, dan kunnen zij de leiders/trainers een privébericht sturen. We hebben voor deze manier gekozen om discussies in de apps te voorkomen.

Voetbal.nl app

Om als speler/ouder/verzorger zelf ook op de hoogte te blijven van de wedstrijden kunnen ouders de voetbal.nl app downloaden op zijn/haar telefoon.

Voor het inloggen maakt je eerst een account aan. Lukt het niet, vraag gerust een ouder of iemand van de jeugdcommissie.

Rijschema tijdens wedstrijden

Een rijschema hanteren voor de wedstrijden is niet verplicht. Voor de bovenbouw is dit vaak wel gebruikelijk. Zo blijven ouders ook betrokken bij het team van hun kind. De leiders dienen zo’n schema zelf te maken.

Je vertrekt allen tegelijk op de daarvoor afgesproken vertrekplaats, en vertrekt ook weer gezamenlijk nadat iedereen is gedoucht/omgekleed. Lukt het niet om te rijden? Dan dien je als ouders onderling te ruilen.

Kledingtas/wastas

Alle elftallen hebben een eigen kledingtas. Hier zitten de broekjes, shirts, sokken, keeperhandschoenen, keepersbroek (lang en kort) en aanvoerdersband in.

Na de wedstrijd kan de gedragen kleding in de vuilniszak gedeponeerd worden. Deze zak dient altijd na het wassen terug in de kledingtas te komen. (of vervangen worden voor een nieuwe) De leider maakt een wasschema.  In de tas zit een lijst met de inhoud en namen van spelers, welke gekoppeld is aan een shirt met vast rugnummer. Controleer dus altijd als je de wastas hebt, of de inhoud nog klopt. Ontbreekt er iets, geef dit dan door aan de leider. Tevens staan de wasvoorschriften hierop.

Thermoshirt

Ons tenue bestaat uit een shirt met korte mouw. Over de wintermaanden zullen onder de shirts zwarte thermoshirts gedragen worden. Dit dienen de ouders/verzorgers zelf aan te schaffen.

Douchebeleid

Graag willen wij vanaf dit seizoen het douchen na de wedstrijden zo veel mogelijk gaan stimuleren.

Bestaat het elftal uit zowel meiden als jongens, dan zal er door de leiders gezorgd worden voor een aparte kleedkamer. In Spijk is een eigen dameskleedkamer 7 aanwezig.