Voetbalkamp 2024 groot succes!

Na 2 jaar het kamp gehouden te hebben in Holwierde was dit jaar het sportpark Oldencate in Spijk de locatie waar 75 kinderen deelnamen aan het voetbalkamp met als thema: Kermis.

Het idee om met dit thema aan de slag te gaan was snel bedacht met de daarbij behorende spelletjes, popcorn- en suikerspin kraampjes en alles wat er nog meer te beleven is op een kermis. Uiteraard mogen de knuffels niet ontbreken. Wat hebben we, na onze oproep, ontzettend veel grote, kleine, grappige en lieve knuffels ontvangen. Tijdens het kamp zag je ze overal hangen ter decoratie. Na afloop van het kamp gaan de knuffels naar kinderen die wel een knuffel kunnen gebruiken.

Het eerste programma onderdeel was: de tent opzetten.

De weersvoorspellingen die horen bij kamperen leken niet heel gunstig. Wat hebben we als organisatie vaak de Buienradar bekeken. Gelukkig kwam het allemaal goed en konden we om 17.00 uur starten met de officiële opening (zonder paraplu’s).

Na de opening volgde de familie BBQ. Niet alleen de kinderen van het kamp, maar ook de ouders, broertjes en zusjes waren uitgenodigd om gezellig samen te eten. Aan het toetje was ook gedacht; Ruben’s Steekijs zorgde voor iets extra’s: een ouderwets lekker ijsje voor iedereen.

Om 18.30 uur begon de kermis met verschillende spelonderdelen zoals: spijkerboek hangen, touwtje trekken, schietspel, visspel, voetbal sjoelen en natuurlijk mag een ‘echte’ zweefmolen niet ontbreken op een kermis. Mooi om te zien hoe fanatiek de kinderen zijn tijdens de spelletjes en hoe ze genoten van een rondje in de zweefmolen.

Voordat we verder gingen met ons laatste kermisspel, verplaatsten we ons naar de kantine die volledig in het oranje was omgetoverd. Samen gingen we het Nederlands elftal aanmoedigen die de strijd aanging tegen Frankrijk. Helaas geen 3 punten voor Nederland maar hoe sommige kinderen meeleven tijdens zo’n wedstrijd, is echt fantastisch.

Gedurende de avond werden de kinderen steeds meer nieuwsgierig naar het spookhuis/escaperoom. Vanuit de kleedkamer waar dit zou plaatsvinden, hoorden de kinderen al spannende muziekjes en geluiden. Wat zou daar toch gaan gebeuren achter die deur? In kleine groepjes gingen ze naar binnen met gespannen koppies. En na afloop stoere praatjes uiteraard.

Het laatste programma onderdeel van de vrijdag was: slapen in de tent.

Niet iedereen was enthousiast hierover. Want wanneer je op kamp gaat is het onderdeel ‘slapen’ niet belangrijk, niet nodig.

Nee, we blijven zo lang mogelijk wakker en spelen spelletjes, gaan voetballen tot diep in de nacht of gezellig rond het kampvuur zitten, maar slapen….. dat doen we pas totdat we het echt niet meer volhouden.

Maar dan komt ‘s ochtends de ‘wek-dienst’ langs. Een zwaar momentje voor sommige kinderen. Ze lagen nog heerlijk te slapen maar het eerste programma onderdeel startte om 8.00 uur: het ontbijt.

Het was prachtig weer en de ontbijtploeg had buiten alle picknicktafels gedekt met heerlijke broodjes, beleg en drinken.

Nog even wakker worden met elkaar en dan door naar het volgende.

Een voetbalkamp zonder voetballen kan natuurlijk niet. Daarom stond de zaterdagochtend geheel in het teken van het spelletje met de bal. Een mix-toernooi, een wedstrijdje tegen de papa’s en mama’s en de superfinale van de penaltybokaal. De finalisten voor de penalty’s werden met groot applaus ontvangen op het veld en dat was best al wel spannend. Toen moest de bal nog op de stip en probeerden de spelers zoveel mogelijk penalty’s te scoren. Thijs Dijkhuizen scoorde 3 penalty’s en was de grote winnaar van de penaltybokaal. Gefeliciteerd Thijs!

Als afsluiting nog gezellig met elkaar een broodje hamburger/frikandel en daarna gingen de kinderen moe maar voldaan naar huis om bij te komen van een heel leuk voetbalkamp.

Wij kijken terug op een zeer geslaagd kamp. Maar zonder alle vrijwilligers die ons hebben geholpen was dit niet mogelijk geweest. Nogmaals heel erg BEDANKT!

Activiteiten commissie PHC’23
Annelies, Betsie, Jolanda, Marjan, Marloes, Merel, Ria, Tanja en Willem

Onderstaande foto`s zijn van Annelies. Wil je nog meer foto`s van het kamp zien, klik dan op de volgende link: Voetbalkamp 2024 een succes! - Sportpark Katmis (vvholwierde.net) Deze foto`s zijn door Monique gemaakt.