Poolster 4 ongeslagen KAMPIOEN !!

Poolster 4 maakt een geweldig seizoen door. Vanaf het begin weet het team met goed voetbal en vele goals de tegenstanders te verslaan. Voor de winterstop liep het geweldig, geen enkel punt werd gemorst. Na de verplichte rustpauze ging het wat moeizamer en wisten we enkele wedstrijden niet te winnen maar gelijk te spelen. Dus wel nog steeds ongeslagen. Het was de week van de waarheid met op woensdag de thuiswedstrijd tegen het sterke NEC en op zaterdag een eventuele kampioenswedstrijd tegen Corenos.

Poolster 4 - NEC Delfzijl 6

Op woensdag 13 mei werd er thuis gespeeld tegen NEC. Een goed team met enkele aardige spelers waar we ook uit al de handen aan vol hadden. Vlot in de wedstrijd bleek het gevaar van NEC want het kwam vlot op 0-1. Even schrikken maar gewoon kalm blijven. Gelukkig wist Jan Thielpape kort erna uit een corner de 1-1 binnen te tikken en bracht Richard Hofstee de stand even later op 2-1. Mooiste goal van deze wedstrijd, misschien wel van het hele seizoen, kwam op naam van kleine Koert Flikkema. Hij zette de aanval op, speelde JP aan. JP kaatste de bal op Pieter die aan de diepgaande Koert wederom aanspeelde. Koert liep met de bal door op rechts en wist met een schitterend schot de bal over de keeper bij de tweede paal het doel in te krijgen. Een wereldgoal !  Als Messi zo'n goal maakt gaat het de hele wereld over. Uiteindelijk won Poolster met 5-1 en was het duel op de zaterdag tegen Corenos het kampioensduel geworden.

Poolster 4 - Corenos 4

Poolster 4 foto 0

Het 4e verzamelde zich al om 12.30 uur in de kantine voor een heerlijke kop soep en een paar broodjes. Grote dank namens het team aan Silvy voor deze kampioenssoep. Het zou een wondermiddel blijken te zijn.

Het was alleen wel lang wachten tot het eindelijk tijd was om te gaan omkleden.

Gemaakte spandoeken werden rond het veld opgehangen en alles was in gereedheid.

Zelf een gele mascotte was paraat om het team aan te moedigen. Klasse !!

Corenos kwam gelukkig tegen 14.00 uur, met een erg jonge selectie. Maar liefst 6 spelers van 16 of 17 jaar oud, wat sommigen van het 4e nog zenuwachtiger maakten. Zouden we dan de kampioenswedstrijd verliezen omdat we tegen die jonge gasten moesten...?

De eerste minuten van het duel maakte Poolster de bedoelingen duidelijk en een van de eerste vlotlopende aanvallen was het al raak. Richard Hofstee maakte de 1-0. Voor de zekerheid knalde hij even later ook maar de 2-0 binnen. Dat gaf de burger moed. Corenos bleek een schim van het team dat een paar jaar terug het ons altijd erg lastig maakte en was in feite kansloos. De jonkies bleken geen gevaar. Poolster drukte door en speelde bij vlagen leuk aanvalsspel. De trouwe supporters, gekozen voor deze wedstrijd in plaats van het spannende duel in Godlinze, zagen Poolster tot het rustsignaal uitlopen naar 6-0. Dit kon niet meer misgaan.

Poolster 4 Job Lier

In de rust werd Job 'prikje' Lier door leider Michael Sikkema en de groep bedankt voor zijn inzet en aanwezigheid dit seizoen.

Helaas heeft Job moeten besluiten om te stoppen met voetbal omdat er teveel prikjes opkomen tijdens en na een wedstrijd.

Met een bosje bloemen werd Job uitgezwaaid

Job, kampioen, bedankt !

In de tweede helft werden een aantal wisselingen doorgevoerd en mochten we in overleg met Corenos ook de scheidsrechter omwisselen. André van Gennip ging nu spelen en Henk Koerts was de leidsman in de tweede helft. Ook andere spelers, die deel hadden uitgemaakt van deze groep, werden zoveel mogelijk betrokken bij deze wedstrijd. Een aardige helft met vele kansen voor de thuisploeg die ook resulteerden in de 7-0 en 8-0.

Opeens was daar het moment, de 100e goal zat eraan te komen. Er was voldoende tijd dus hij zou vast en zeker gaan vallen. En ja hoor, de 9-0 was een feit. André, ook vaak geplaagd door blessures, kreeg de bal voor zijn voeten en liet de keeper kansloos. Groot feest aan de kant en in de dug-out al had de doelpuntenmaker zelf eerst niet in de gaten wat er aan de hand was. Ook Michael speelde nog een kwartiertje niet onverdienstelijk mee en zo kwam deze kampioenswedstrijd met een 11-0 eindstand ten einde. POOLSTER 4 IS KAMPIOEN !

Vele spelers waren nog nooit echt kampioen geweest, Klaas Jan Schipper was om 05.00 uur al uit bed en wist niet waar hij het moest zoeken. Anderen moesten net iets vaker naar het toilet dan normaal maar het was het allemaal waard !!!

In de kleedkamer, in de kantine, in het treintje door Spijk en later in het café werd dit kampioenschap op een geweldige manier gevierd. Mannen ; proficiat en geniet er van !!

Foto's : Sandra Bos
Poolster 4 foto 1