Poolster D1 countert zichzelf naar overwinning!

Zaterdagochtend, het is stil op het sportpark in Spijk. Midden op het veld staat het rugnummer van de legende van de Nederlandse voetbalvelden. Middels verschillende wegen heeft iedereen wel meegekregen dat Johan Cruijff niet meer onder ons is. Dit werkt ook door op de voetbalvelden van de verenigingen in de kleinere plaatsen. Vandaag staat even alles om ons heen stil om na te denken over deze prachtige voetballer. Die niet alleen schitterde op het veld maar ook met projecten om het veld. Sociaal, opkomen voor een ander, eigenlijk de boodschap van dit weekend.

Voor de wedstrijd van de D1 werd een minuut stilte gehouden. Dit om de gebeurtenissen in België te herdenken. Het leven is prachtig zo op een zaterdagmorgen. Twee teams spelen op een heerlijke en geweldige manier een potje voetbal. Het was vandaag sportief, gezellig en leuk. Van beide kanten overigens!

De wedstrijd verliep vertraagd door de omstandigheden. In de 14 minuut nam iedereen even de moeite om te klappen, een gebaar van respect, onbeschrijfelijk natuurlijk. Onder tussen vond er ook een wedstrijd plaats. Poolster D1 speelde tegen Be Quick D4. Poolster creëerden in de begin fase ontzettend veel kansen en mogelijkheden. Vaak stuitte ze op de keeper of op het houtwerk. Veerle wist de openingstreffer op haar naam te zetten. Vanuit een corner van Jelte maakte zij, opdat moment de verdiende 1-0. Daarna kwam een fase met veel kansen. Be Quick stond vrij groot en probeerde onder de druk van Poolster uit te komen. Helaas voor hun lukte het bijna niet. Hierdoor kregen ze jammer genoeg de deksel op de neus. Helaas voor de thuisploeg drukten ze dat niet uit in de score. De 2-0 werd gemaakt door opnieuw Veerle die vanuit de counter binnen schoot. Na de 2-0 begon het spelbeeld te kantelen. Be Quick begon beter te combineren en kwamen er soms met leuke combinaties uit. Dit leverde ook de aansluitingstreffer op 2-1. Deze fase was Poolster mak, hierdoor was er zeker de mogelijkheid voor de gasten om er 2-2 van te maken. Poolster counterde snel met passen vanuit de as van het veld. Veerle maakte haar Hattrick compleet door de keeper te passeren en er 3-1 van te maken. Net voor rust schoot Jelte van afstand Poolster na 4-1. Een ruststand die voor Poolster niet onverdiend was. Be Quick wilde wel maar miste de kracht om de afstanden te overbruggen. Poolster zette hierin tegen vroeg en snel druk waardoor ze veel kansen kregen.

In de rust werd er gepraat over de organisatie. Poolster stond vrij hoog en dit zorgde voor veel gevaar. Punt van aandacht was het afmaken van de kansen. Hier gingen we te nonchalant mee om.
Na rust liep Poolster achteruit. Vanuit een prachtige vrijetrap kwam Be Quick terug in de wedstrijd 4-2. Poolster schrok wakker en viel hard aan. Jelte schoot van afstand raak 5-2. Daarna brak een fase aan waarin er gewerkt werd en geknokt, voetballend een mindere fase. Wat er uiteindelijk voor zorgde dat er weinig gebeurde. Be Quick kreeg na deze fase de aansluiting tot 5-3. Waarna Poolster het einde opzocht en voor de 6-3 zorgde. Opnieuw een afstandsschot van Jelte. Het was een wedstrijd met veel goals en veel mogelijkheden. Waarin de uitploeg de voetballende oplossingen wilde zoeken en hierdoor vaak in de problemen kwam. Poolster speelde op de counter, snel en gevaarlijk vanuit de crosspass vanaf het middenveld.

Terugkijkend op de wedstrijd kan in tevreden zijn over de inzet, beleving en het plezier dat we uitstraalden. Een puntje van aandacht was het afmaken van de vele kansen die we hebben gecreëerd. Zonder daarin de tegenstander te kort te willen doen, die vanuit een bepaalde visie probeert te voetballen en dit pakte vandaag in ons voordeel uit. Ik heb genoten van de manier van spelen van de bezoekers, de visie en de organisatie van deze jonge ploeg was prachtig. Daarnaast hebben wij als Poolster geprofiteerd van het omschakel moment. Verder heb ik genoten van de sfeer, de ambiance en van de manier waarop er met elkaar werd omgegaan. In een weekend waarin veel mensen terugkijken op een afschuwelijke week. Waarin de legende van het Nederlandse voetbal zijn wedstrijd verliest van de naarste ziekte van dit moment. Heeft de toekomst laten zien dat voetballen, sportief en leuk kan zijn!