10e Klaverjasmarathon v.v. Poolster valt in de smaak!

Op donderdag 28 december 2023 vond de 10e klaverjasmarathon in de kantine van v.v. Poolster plaats.  53 deelnemers meldden zich in het nieuwe onderkomen waar het bestuur van de club de organisatie in het zonnetje zette en zo terecht aandacht gaf aan het lustrum van de kaartmarathon.

Na de tafelindeling en een korte uitleg door Gerhard Olinga begon men aan de eerste ronde van 3 “boompjes”. Na elke “boom” werden de uitslagen doorgegeven en direct verwerkt, zodat men dit via het scherm in de kantine kon volgen. In totaal werden er 4 ronden van drie “boompjes” gespeeld. Tussen de rondes door was er voldoende tijd om even met elkaar bij te praten of om de gespeelde spellen nog even door te nemen. Alles speelde zich af in een zeer ontspannen en gezellige sfeer.

Aan de inwendige mens was ook goed gedacht. Rond het middaguur werd iedereen voorzien van een aantal belegde broodjes met daarnaast de keuze uit een tweetal soorten soep. Na de lunch was er voor iedereen fruit beschikbaar. ’s Avonds kon men aanschuiven voor een stamppot-buffet. Men had de keuze uit boerenkool, hutspot en zuurkool, aangevuld met spekjes, een gehaktbal en/of rookworst.  Ook dit viel zeer goed in de smaak.

Na de laatste ronde begon het rekenwerk. Het was best nog even spannend hoe de einduitslag eruit zou komen te zien maar uiteindelijk was de top 3 als volgt:

1e Franco Dearca (17876 punten)

2e Gerda Degenhart (17656 punten)

3e Storteboom (17269 punten)

(de volledige einduitslag is hieronder te bekijken)

De organisatie bedankte na afloop eerst de vrijwilligers en de sponsoren om daarna de prijzen van de kaartmarathon uit te reiken. Er waren (vlees)prijzen voor 1 op de 2 deelnemers, maar daarnaast had de organisatie in verband met het lustrum ook extra vleespakketten beschikbaar gesteld. Na de prijsuitreiking werd een verloting gehouden en ook hier werden vele prachtige prijzen uitgereikt.

Iedereen ging daarna tevreden naar huis om onderweg naar de garderobe de mensen nog even te bedanken. Een veel gehoorde kreet was daarbij: “tot volgend jaar”.

Een mooier compliment kun je als organisatie niet krijgen. De organisatie bestaande uit Gerhard & Anneke Olinga, Jenny de Haan, Gerard Slink en Heleen van Ours kunnen, samen met de vrijwilligers van vv Poolster, terug kijken op een zeer geslaagde dag!

(Dank aan Nanko Kiel voor het maken van de mooie foto's)