23 juni: 85-jarig bestaan

Beste leden, oud-leden, relaties en vrienden van de vereniging,

Via deze weg willen wij u graag uitnodigen voor de viering van ons 85-jarig bestaan op zaterdag 23 juni. In onderstaand bericht vindt u het programma voor deze dag.

Op 13 juli 2018 bestaat onze vereniging 85 jaar. Een gegeven om trots op te  mogen zijn als vereniging. Wanneer dit soort data naderen, speelt de nostalgie vaak op en kijkt men graag terug, maar blikken we tevens vooruit.
In de afgelopen 85 jaren heeft de vereniging een hele transformatie doorstaan. Bij oprichting van de vereniging was de naam nog Noordster en werd er nog niet op het huidige sportpark gespeeld. Na aansluiting bij de bond werd de naam veranderd naar de naam die vereniging nog steeds draagt: Poolster.
Ook het sportcomplex veranderende. Waar men eerst nog op het speeltuinterrein speelde is nu sinds jaar en dag sportpark Oldencate het onderkomen van de club. Het sportpark heeft sinds kort de beschikking over een kunstgrasveld en ook voor nieuwbouw/renovatie is het bestuur in gesprek met de gemeente Delfzijl.

Gedurende deze jaren heeft de club altijd getracht dicht bij haar identiteit te blijven. Een hechte club, familievereniging, kleinschalig en het roeien met de riemen die we hebben, zijn termen die bij Poolster passen.
In de loop der jaren is gebleken dat de vereniging vaart op de betrokkenheid en de hulp van haar eigen leden. Een actieve club vrijwilligers is sinds jaar en dag nauw betrokken bij het wel en wee van de vereniging. De laatste jaren blijkt dat het ook voor een club als Poolster steeds lastiger blijft om het hoofd op dit gebied boven water te kunnen houden.

We hebben het met elkaar steeds drukker en tijd voor sporten en vrijwilligerswerk is er weinig meer. Dit heeft tot gevolg dat het runnen van de vereniging steeds op minder schouders rust. Het zal u daarom vast wel eens zijn opgevallen dat er ook wel eens dingen minder goed geregeld zijn. Het loopt onze vrijwilligers over de schoenen en men heeft als vrijwilliger te veel taken waardoor men het gevoel krijgt dat bepaalde zaken door de vingers glippen. Ook binnen het bestuur zien wij de laatste jaren structureel een daling van bestuursleden. Fouten worden er net als bij andere verenigingen gemaakt en daar zijn wij eerlijk in. Het bestuur heeft daarom het initiatief genomen om met een welwillende groep vrijwilligers onze leden allemaal bij langs te bellen. Als vereniging willen wij graag weten wat er speelt. Wat vind u dat er beter kan? Wat doen wij als vereniging eigenlijk goed? Waar staan wij eigenlijk voor? Tevens zal deze actie zich richten op het werven van nieuwe vrijwilligers en eventueel nieuwe leden. Wij nemen u als bestuur daarom graag mee in deze reis. Het is van belang een stevig fundament te leggen, zodat het bestaansrecht van úw vereniging gegarandeerd kan blijven.

In de afgelopen 85 jaar heeft de vereniging mooie, maar ook minder mooie momenten afgewisseld. Gekeken naar de afgelopen recente jaren zijn wij als vereniging getuige geweest van promoties van ons eerste elftal, het groeien van de jeugdafdeling en de aanleg van ons kunstgrasveld. Helaas heeft de vereniging ook dieptepunten gekend. De vereniging kreeg te maken met het verliezen van dierbare oud-leden, vrijwilligers en oud-bestuursleden die nog steeds worden gemist.

Om stil te staan bij het bijzondere feit dat de vereniging haar 85 jarige bestaan mag vieren, willen wij u uitnodigen om samen met ons op 23 juni stil te staan bij dit heuglijke gegeven. Op deze dag organiseert de v.v. Poolster een clubdag en open dag voor leden en oud-leden. Tevens wordt er een wedstrijd gespeeld tussen oud-Poolster en oud-Holwierde. Deze wedstrijd zal onder leiding staan van arbiter Roelof Luinge. Aansluitend is er een groot feest. De globale planning voor 23 juni is als volgt:

Ochtendprogramma:
- Clubdag voor de jeugd met sport en spel.
- Afsluitend buffet voor jeugd en begeleiding.

Middagprogramma:
- +/- 14.00 uur - 16.30 Mixtoernooi senioren / oud-leden.
- 16.00 uur - 19.00 uur: BBQ (m.m.v. de Vesting), trekking loten en afscheid vrijwilligers.
- 19.00 uur -Wedstrijd oud-Poolster - oud-Holwierde (o.l.v. Roelof Luinge)
- Na de wedstrijd: feest (m.m.v. Feestband Cheerz! en DJ Julian)

Wij verwelkomen u op deze bijzondere dag graag op ons eigen sportpark Oldencate!