2e laat DVC ontsnappen

Poolster 2 mocht het zaterdag opnemen tegen DVC 3. Op het kunstgras in Spijk gingen de mannen van Erwin Heun een poging wagen om de sterk geachte opponent uit Appingedam figuurlijk pootje te haken en een resultaat neerzetten. Iets wat overigens ook wel weer eens tijd wordt, het elftal krijgt te vaak in de beginfase al een paar doelpunten tegen en moet dan direct al in de achtervolging en speelt dan ook tegen zichzelf.

Het team van vandaag:
Kevin (van Dam)
Thom, Marco, Colin, Sander
Robert, Jelte, Arjan,
Milan, Kevin N, Sven
(Ramon, Ferdinand, Tom)

Scheidsrechter Simon van Dijken gaf vlak voor half 3 het signaal om de wedstrijd te starten. Na balbezit voor beide partijen kregen de gasten in de 4e minuut al een levensgrote kans. Na een aanval over links wordt de bal ingebracht en vanuit een scrimmage hard tegen de onderkant lat geknald. Gelukkig voor Poolster sprong de bal terug het veld in, net voor de doellijn en kon met pijn en moeite worden weggewerkt. Poeh..... daar was de thuisploeg bijna weer tegen een vroege tegentreffer aangelopen maar interim keeper Kevin van Dam, Mark en Roy waren beide niet inzetbaar, hield zijn doel schoon. De Damsters zijn vooral bij corners gevaarlijk. Ze brengen de bal dichtbij het doel in en met de lange spelers die ze hebben hopen ze dan de bal in te kunnen lopen. Poolster verdedigd hierin te slap, men kijkt naar de bal en de tegenstanders laten ze vrij staan. Poolster komt slechts spaarzaam tot een aanval toe. Het gevaar moet dan komen van Sven, die met zijn snelheid de ruimte in kan duiken. Eenmaal lijkt hij oog in oog met de keeper van DVC te kunnen komen maar zijn aanname is net niet goed genoeg waardoor een verdediger zijn slag kan slaan en de bal tot hoekschop weet te verwerken.
In de 18e minuut is het dan wel raak. Een lange bal van DVC lijkt op niets uit te draaien ware het niet dat Jelte de bal verlengd en zo een DVC'er in balbezit brengt. Deze speler stond hierdoor geen buitenspel, kon daardoor vrij eenvoudig op Kevin af gaan en hem door de benen passeerde (0-1). Jammer dat het dan ook niet mee zit en het vertrouwen in de ploeg nog verder omlaag brengt. De geelhemden zijn daarna voetballend niet de mindere en hebben meer balbezit. Het weet helaas geen echte kansen te creëren, ballen die diep gespeeld worden komen veelal in niemandsland terecht. Het ene deel van de ploeg stoort vroeg, het andere deel sluit niet aan en loopt achteruit met als gevolg dat er veel ruimte om het midden ligt waar DVC makkelijk kan combineren. De gasten doen het ook voor het doel beter. Weer wordt een corner goed ingebracht en nu is er inderdaad een speler die van dichtbij in kan en mag koppen, onhoudbaar voor de doelman van de Spijksters. Tegen het rustsignaal aan lijkt het nog erger te worden als, wederom uit een hoekschop, de bal wordt binnengeschoten. Echter, de leidsman fluit al tijdens de voorzet en stelt een aanvallende overtreding strafbaar en het blijft hiermee bij 0-2.

Poolster had de rust gebruikt om een plan te maken. Erwin Heun had wat omzettingen gedaan en wisselde Milan, Sven en Arjan voor Ramon, Ferdinand en Tom. In de hoop DVC naar achteren te kunnen dwingen en zo meer bij het doel van de tegenstander te komen was het een 'alles of niets' manier van spelen. In eerste instantie leek het effect te sorteren en Poolster was inderdaad met nieuwe energie uit de rust gekomen. Helaas moest het na een kwartiertje met een mannetje minder proberen om iets te forceren aangezien Jelte wegens commentaar op de leiding even 10 minuten af mocht gaan koelen. DVC is dan oppermachtig en Poolster moet terug. Weer met 11 spelers weet de thuisploeg toch om weer terug in de wedstrijd te komen. Jelte weet, half vallend, de bal door te spelen naar Tom, die op zijn beurt de bal door de benen laat lopen en zo Kevin Noot vrijspeelt. Kevin maakt de aansluitingstreffer en het geloof (en daarmee wat beleving) lijkt door de 1-2 weer aanwezig. Met nog een kwartier op de klok is het dan ook DVC dat met 10 man verder moet. Patrick doet vervelend en ziet de gele kaart van de onpartijdige en de rest van DVC is niet gerust op een goede afloop. Poolster moet nu naar voren en dat doen ze dan ook. Het levert geen enorme kansen op maar wel ligt het achterin helemaal open. Op het moment dat Poolster veel mensen voor de bal heeft, loopt het in het mes van DVC dat met een counter keihard toeslaat en de 1-3 maakt. Als de koppies gaan hangen en een minuutje daarna zelfs de 1-4 wordt gemaakt is de wedstrijd wel beslist. Noemenswaardig is de poging van Ramon, die vanuit de middencirkel de bal net onder de lat weet te mikken maar wel de keeper op zijn pad ziet, die de bal net over kan tikken. Helaas voor de Spijksters is het niet gelukt om DVC één of meerdere punten af te snoepen waar dit vandaag, zeker gezien de tweede helft, wel had gekund. De ploeg moet uithuilen en opnieuw beginnen, hard(er) werken op de training en geloof houden in betere tijden.