3e komt teleurgesteld uit Haren terug

Verslag Gorecht 5 - Poolster 3 op sportpark 'de Koepel' in Haren.
Theootje mag weer het dorp Spijk uit om naar Haren af te reizen. Het is 13 december. Op een frisse zaterdagmiddag is de wedstrijd, op kunstgras, om half 3 klinkt het eerste fluitsignaal.

Theootje was ook weer mee en zag voor de wedstrijd nog wat oud bekenden van het vorig seizoen maar deze heren speelde de wedstrijd voor ons en herkenden Theootje niet. Deze was natuurlijk ook alweer een jaar ouder en had ook een nieuwe look, het Messi kapsel was er af.
De wedstrijd ging in het begin gelijk op maar vanaf het eerste fluitsignaal was het al wel duidelijk dat de scheidsrechter de 12 man was aan de kant van Gorecht, om nog maar niet te spreken van hun 13e man de grensrechter. Deze had vandaag de gedachten dat ze in Haren vlaggetjesdag hadden. De goedheiligman was op 5 december al vertrokken maar de scheidsrechter had nog wat pakjes te vergeven aan de spelers van Gorecht. Als je door het kunstgras al niet benadeeld werd, dan wel vanwege deze 12 man.
De eerste goal voor Poolster, gemaakt door Mathijs Lips, helaas al snel een tegengoal en het staat weer 1-1. Het werd in de eerste helft 3-1. Fluitsignaal, tijd voor thee en een warme kleedkamer.

De tweede helft begint, Poolster gelooft er weer in en gaat vol aan de bak maar helaas binnen 5 minuten valt de 4-1. Dit hield ons echter niet tegen en we stroopte onze mouwen op om er tegenaan te gaan. En dit zorgde meteen voor een goal van de Spijksters, 4-2 weer Mathijs Lips.
De scheidsrechter had er inmiddels een eerlijke grensrechter bij gekregen van Poolster en deze besloot ook maar mee te doen met het vlaggetjes festijn. De keeper van Poolster heeft de bal in de handen en ziet Mathijs vertrekken. Mark van Dam schiet de bal uit en geeft deze zoveel vaart mee dat hij over de verdediging van Gorecht heen valt en daar loopt Mathijs op de keeper af en rond koelbloedig af. Een hattrick voor Mathijs Lips en de aansluitingstreffer 4-3.
Gorecht begon hem toen behoorlijk te knijpen maar gelukkig hadden ze een 12e en 13e man en door middel van duidelijke aanwijzingen hoefde de scheidsrechter alleen maar te fluiten want iedereen kon mee genieten wat de grensrechter riep: buitenspel, vrije trap of een ingooi maar niet één keer in het voordeel van Poolster.
Het spelverloop was helaas toch nog weer in het voordeel van Gorecht. Ze maakten de 5-3 en de 6-3 wat tevens de uitslag was.
Teleurgesteld gingen we naar de kleedkamer waar we wel konden begrijpen dat Oranje Nassau hier vorige week van het veld is gelopen. Maar we willen Gorecht 5 alvast feliciteren want met zulke hulp van scheidsrechter en grensrechter word je natuurlijk gewoon kampioen.

Dit is het verslag van een teleurgestelde aanvoerder van Poolster 3.
Die trouwens graag eens ziet dat de KNVB gaat kijken bij een wedstrijd van Gorecht 5