4e handen vol aan Zeester 2

Ten tijde dat Sinterklaas zijn intrede deed in het terpdorp Spijk floot onze scheidsrechter de wedstrijd Poolster 4 - Zeester 2 ten aanvang. Poolster, nog steeds zonder puntverlies, begon voortvarend aan het duel. Zeester stond een na laatste en hield alleen Corenos nog onder zich. Op papier niet de moeilijkste wedstrijd maar je weet het nooit. Bovendien was Zeester 1 vrij en een paar jonge koppies deed het ergste voor ons oudjes vermoeden.

Na een paar minuten ontstonden de eerste kansen en in het 5e was het al raak. Johnny schoot de 1-0 binnen. Poolster hield de druk op Zeester, dat met man en macht probeerde om de aanvallen te stoppen.  Dit had onvoldoende effect. Een actie van Kor over de linkerkant resulteerde in een voorzet. Deze werd half uit het strafschopgebied verwerkt en daar stond André al te wachten op zo'n balletje. Het schot laag in de hoek bleek onhoudbaar en de 2-0 na 9 minuten was een feit. Toeschouwers die hierna naar de intocht van de Sint zijn gegaan, hadden een monsterscore verwacht. Maar hoe anders was het. Poolster nam wat gas terug en hield de bal met circulatievoetbal in de ploeg. Echter, bij afgeslagen aanvallen bleek Zeester over een 'raket' in de voorhoede te beschikken. Bennie Striekwold was de naam en hij zorgde voor de 2-1. Zeester kreeg vertrouwen en durfde wat meer vooruit te spelen. Poolster kreeg wel degelijk kansen maar liet deze onbenut. Met name H.N. uit B. wist de bal niet tussen de palen te krijgen hoewel hij overigens wel een goed aanspeelpunt was. Ook mocht Johnny een penalty nemen maar schoot deze te slap in en de keeper kon het schot tegenhouden. Weer een gemiste penalty, al de 3e in de competitie. Zeester maakte optimaal gebruik van de ruimte die achter de verdediging lag en kon met de snelle mensen kansen creëren. Eentje daarvan ging langs interim-keeper Stephan en het stond 2-2, tevens ruststand.

Dat was even iets anders. Poolster was nog steeds overtuigd dat het 3 punten kon behalen maar in de pauze werd wel even afgestemd hoe het blonde gevaar moest worden opgevangen. De as van Poolster stapte allen een positie naar voren, Henry ging er even uit en André ging laatste man spelen. Bovendien kreeg Dennis de opdracht om de angel van Zeester bij een uitbraak eruit te halen.

De tweede helft gaf Poolster weer even wat meer gas. Ook nu in de eerste minuten wederom een goal. Alexander prikte de bal langs de goalie en liet 3-2 op het scorebord zetten. De immer actieve Klaas-Jan vond ook eindelijk het net en in de 53e minuut was het weer Johnny die de 5-2 aantekende. Nu gaf Poolster de voorsprong niet weer weg al hadden de verdedigers de handen vol aan de rappe mannen uit Zoutkamp. Af en toe ontsnapte er weer eentje aan de aandacht en niet altijd kon Poolster ingrijpen. Een misverstand bleek fataal want Zeester scoorde de 5-3. Poolster speelde niet zo goed als in de eerste helft. Het leek soms op twee-vakken voetbal ; een aanvallend vak en een verdedigend vak waar de één niet bij de ander in het vak mocht komen. Voor de verdedigers niet zoveel meer aan en de aanvallers probeerden de score op te voeren. Poolster scoorde nog 3x en de gasten 1x. Eindstand van het potje was 8-5. De minst gepasseerde keeper van dit seizoen kreeg er 5 om de oren en dat was best veel. Zeester zou met deze ploeg, indien het ook elke week deze samenstelling had, zeker niet onderaan bungelen maar een plaats in de middenmoot bezetten.

Volgende week wacht VVSV'09 3, dat hoog op de ranglijst staat. Een volgende uitdaging voor de Spijksters.

Rest ons om speciaal Dennis en Nico te bedanken. Uiteraard ook Arnold een woord van dank.