5e Klaverjasmarathon groot succes

Op dinsdag 30 december 2014 vond de 5e klaverjasmarathon in de kantine van de VV Poolster plaats.  44 kaart(st)ers meldden zich tussen 9 en 10 uur in de kantine.  Na de tafelindeling en een korte uitleg door Gerhard Olinga begon men aan de eerste ronde van 3 “boompjes”. Na elke “boom” diende men de uitslagen door te geven aan organisatie en werden de uitslagen direct verwerkt, zodat men dit direct via de beamer in de kantine kon volgen. In totaal werden er 4 ronden van drie “boompjes” gespeeld.

Tussen de rondes door was er voldoende tijd om even met elkaar bij te praten of om de gespeelde spellen nog even door te nemen. Alles speelde zich af in een zeer ontspannen en gezellige sfeer.

Aan de inwendige mens was ook goed gedacht. Rond het middaguur werd iedereen voorzien van een aantal belegde broodjes met daarnaast de keuze uit een tweetal soorten soep. Na de lunch was er voor iedereen fruit beschikbaar. ’s Avonds kon men aanschuiven voor een stamppot-buffet. Men had de keuze uit boerenkool, hutspot  en zuurkool, aangevuld met  spekjes, een gehaktbal en/of rookworst.  Ook dit viel zeer goed in de smaak.

Na de laatste ronde begon het rekenwerk. Iedereen mocht de laagste twee uitslagen laten vallen en het was dus afwachten of dit nog invloed had op de uitslag. Grote veranderingen waren er niet meer en dus kon de man die de hele dag al bovenaan had gestaan worden uitgeroepen tot winnaar.
De eerste 3:
1e Bouke Westerhuis
2e Willem Huizinga
3e Mevr. Steenhuis

De organisatie bedankte na afloop eerst de vrijwilligers en de sponsoren en gaf daarna het woord aan Ria van Kooten om de prijzen van de kaartmarathon uit te reiken. Er waren (vlees)prijzen voor 1 op de 2 deelnemers, maar daarnaast had de organisatie in verband met het eerste lustrum ook een vleespakket beschikbaar gesteld voor de nummers  5, 15, 25 en 35.

Na de prijsuitreiking deed Ria de verloting en ook hier werden vele prachtige prijzen uitgereikt.

Een mooi moment vond plaats vlak na de verloting toen één van de deelnemers vroeg of zij het woord even mocht. Zij bedankte Gerhard Olinga en Ingrid Keizer voor deze zeer goed georganiseerde gezellige dag. Daarbij gaf ze beide organisatoren een vleespakket, omdat (zoals zij zei) de organisatie dit dik verdiend had. Dat zij dit niet als enige vond bleek wel uit het luide applaus van alle aanwezige spelers en vrijwilligers dat hierop volgde.

Iedereen ging daarna tevreden naar huis om onderweg naar de garderobe de organisatie nog even  te bedanken. Een veel gehoorde kreet was daarbij: “tot volgend jaar”. Dus op naar de 6e uitvoering van de kaartmarathon.