B1 bekert verder na 1-6 zege bij WVV

Poolster B1 mocht zaterdag de eerder afgelaste bekerwedstrijd tegen WVV B2 spelen. In Winschoten ging spel en score tot de rust gelijk op (1-1) maar na rust was Poolster de veel betere ploeg en liep terecht uit naar een 1-6 overwinning.

.

Vol goede moed vertrok een volledig en fit Poolster B1 richting Winschoten om daar tegen de plaatselijke B2 aan te treden. Maar wat graag wilden de Spijksters verder komen in de bekercompetitie. Dit gold natuurlijk ook voor de thuisploeg met in het achterhoofd de wetenschap dat vorig seizoen WVV het competitietreffen met ruime cijfers wist te winnen.

Het was droog maar na een koude nacht wel fris. Ook de opstekende wind zorgde af en toe voor wat kippenvel en rillende supporters langs de lijn. Maar ze waren er wel weer, de trouwe ouders die hun kroost aanmoedigden. WVV leek een fysiek sterke ploeg, met enkele stevige spelers in de gelederen. Eén daarvan had een link met Spijk want hij was een zoon van Anne Schaper, die vroeger in Spijk woonachtig was. De ouderen onder ons weten het nog wel, zijn vader was politieman in ons dorp. Het was één van de betere spelers bij WVV. Veel power, duel- en schotkracht evenals een aantal andere Winschoters.

Het veld was hobbelig en daar hadden de spelers best last van. WVV benutte het fysieke voordeel en Poolster stak daar wat bleu bij af. Iets meer pit en van je af bijten mag best, zolang het fair blijft. De eerste kansjes waren voor de rood-zwarten maar zij wisten geen van de mogelijkheden te verzilveren. Poolster kwam pas na een 20 minuten aan aanvallen toe, al was dit wel direct de grootste kans van de wedstrijd. Twan werd op links weggestuurd, passeerde een paar verdedigers en legde vanaf de achterlijn de bal goed voor. Helaas kozen de aanwezige aanvallers verkeerd positie waardoor de bal voorlangs hobbelde en niets opleverde. Het leek erop dat de scheidsrechter alleen de overtredingen van Poolster bestrafte en dat van WVV door de vingers wilde zien. Zo werd Ramon met gestrekt been geattaqueerd maar hier werd niet voor gefloten, tot onvrede van de meegereisde aanhang. Even later werd door de scheids een vrije trap aan WVV toegekend wegens 'commentaar op de leiding'. Dit was althans de indruk vanaf de kant. Feit was dat de bal op 20 meter van de goal lag en bij de tweede paal werd binnengeschoten. Het was 1-0 en Poolster moest uit een ander vaatje tappen. Dat deed het dan ook. Twan werd wederom aan de linkerkant op avontuur gestuurd, passeerde op snelheid de verdedigers en knalde laag raak. (1-1) De resterende minuten kwam Poolster zonder schade door en was de gelijke stand de ruststand.

Hoe anders was de tweede helft. Poolster kwam heel anders uit de kleedkamer. Het stond beter georganiseerd, was feller en beweeglijker waardoor het positiespel een stuk gemakkelijker ging. Het veldoverwicht werd gelukkig ook in doelpunten uitgedrukt. Weer nam Twan zijn team op sleeptouw en scoorde de 1-2. Zo stond hij in de schijnwerpers maar het gaat erom dat het team goed presteert. Want ook de balafpakkers, opbouwers en schakelspelers zijn onmisbaar! Poolster was nu heer en meester. Combinaties liepen goed en WVV liep achter de feiten aan. David zorgde voor de 1-3 na een leuke combinatie. Jesse werd voor zijn goede doorzetten beloond en maakte 1-4. Dit alles in een tijdsbestek van 20 minuten. De wedstrijd was gespeeld, WVV liep er verloren bij. Alle mogelijke dreigende situaties werden in de kiem gesmoord door de verdedigers die nu wel kort op de man en georganiseerd stonden. In het laatste deel liep de score nog op. Egbert wist te scoren nadat Jesse de bal goed op maat voorzette en even later werd Ramon op rechts vrijgespeeld en gaf strak en laag voor waardoor de goed inlopende Niels de eindstand van 1-6 op het scorebord liet aantekenen. De scheidsrechter, gelukkig, na het eerste half uur gewoon tweezijdig fluitend en niet van invloed op het spel blies voor de laatste keer en zo gingen de geelhemden met de winst weer naar Spijk.

Nu afwachten welke teams er nog in 'de beker' over zijn. Wie weet gaan we de volgende keer wel naar Urk ........