Bekerthriller op Oldencate pakt goed uit voor F1

Zaterdagochtend, gespannen lopen twee leiders langs de lijn bij de F pupillen. Door hun ijsbeer gedrag kun je goed zien dat de spanning voor deze bekerpot enorm is. Poolster F1 is het laatste team dat onze club nog vertegenwoordigd in de beker, en gelukkig voor ons is dat na dit weekend nog steeds zo.

Om 10.30 floot de scheidsrechter voor het begin van deze wedstrijd. Een prachtig affiche waar Poolster en Amicitia streden om een ticket in de kwartfinale. Het werd een waar spektakel. Ik heb veel wedstrijden gezien in mijn korte periode als trainer en leider van onze vereniging maar zo spannend als deze is nog nooit vertoont.

De wedstrijd begon stroef, de spanning op de gezichten van de jongste jeugd van de vereniging was zichtbaar. Amicitia bleef lang binnen en kwam onder groot applaus het veld op. Een indrukwekkende sfeer zo aan het begin van deze pot. De uitploeg was in de eerste minuten sterker dan de thuisploeg, die naar mijn inziens wat pover startte. Na de eerst vijf minuten kwamen ook zij goed in de wedstrijd. De openingstreffer werd gemaakt door Poolster. Deni schoot de bal prachtig langs de keeper. Helaas voor Poolster in eigen doel 0-1. Deni verontschuldigde zich bij zijn medespelers. Hij wilde de bal naast trappen. Poolster zette flink aan en ging op jacht naar de gelijkmaker. AmIcitia hield knap stand. Tot dat Deni verwoestend hard uithaalde. De bal viel voor de voeten van Thijn en ook hij vond de doelman van Amicitia. Finn schoot vanuit een halve volley wel raak 1-1!. Dit was tevens de ruststand.

In de rust werd de balans opgemaakt en dit was dan ook de conclusie. Deze twee ploegen waren precies gelijkwaardig aan elkaar. In de rust pepten we iedereen op om ook in de tweede helft er nog eens vol voor te gaan.

De tweede helft startte en het was het zelfde beeld als in de eerste helft. Beide teams hadden een ontzettend goeie keeper. Daarnaast was de organisatie en het verdedigen van beide ploegen ontzettend goed verzorgd. Amicitia kreeg 3 kansen op een rij maar steeds stond Lex op de goede plek. Ook Jelle en Boris hielden knap stand! Luc en Thijn knokten voor wat ze waard waren. Ook zij waren verdedigend de baas over hun tegenstander. Helaas voor Poolster was dat anders om ook zo. Ruben schoot nog 2 keer verrassend op de goal maar ook hij vond de keeper. Finn trok twee ballen voor. Een belande in het zijnet en een werd goed weggewerkt door de Groningers. Hierdoor bleef het 1-1, wat ervoor zorgde dat de wedstrijd werd beslist op strafschoppen. Een loterij, waarin beide teams de kansen hadden om te winnen.

De eerste 6 strafschoppen troffen doel, waardoor er om en om geschoten werd. Na deze stand vond ik het persoonlijk jammer dat niet beide ploegen de volgende ronde konden halen, maar helaas, bij alle knock-out wedstrijden valt er een verliezer. Helaas voor Amicitia verloren zij de loterij. Lex stopte een penalty en Thijn schoot uiteindelijk Poolster F1 naar de kwartfinale!

Tot slot wil ik Amicitia complimenteren met hun gedrag, inzet en spelniveau. Voor een thriller heb je twee ploegen nodig en onze gasten uit Groningen deden dit op alle fronten fantastisch. De ouders, de begeleiding, de jonge spelers, iedereen verdiende eigenlijk de volgende ronde, ook zij. Amicitia en Poolster hebben laten zien dat voetballen, interessant, spannend en sportief kan zijn, ook als er gespeeld wordt om een prachtige beker. Ik heb als voetballiefhebber genoten van deze twee ploegen die er een waar spektakel stuk van hebben gemaakt! Amicitia langs deze weg nogmaals veel succes in de competitie en hopelijk wordt jullie inzet, beleving en voetbal beloond met een kampioenschap! Poolster F1 gefeliciteerd met het behalen van de kwartfinale, geniet ervan dit weekend!

Onderstaande link geeft een mooie weergave van deze wedstrijd. Dank gaat hiervoor uit naar Dennis van der Honing: