Benauwde zege Poolster 4

Ongeslagen trad Poolster 4 gisteren aan tegen Viboa/Hunsingo. Een team met spelers van beide clubs, zo maak je van twee halven een hele !  De jeugd speelt al onder de naam SJO Winsum samen en het kan best zijn dat in de nabije toekomst beide verenigingen geheel samensmelten.

Zonder Alexander, Koert groot, Richard, Richard, Harry en Koert klein maar met JP, Kor, Jacob, André, Peter, Henk, Job, Henri, Klaas Jan, Stephan, Pieter, Edward, Johnny en Jan Thielpape gingen we de strijd aan tegen een best wel goede tegenstander. Duurt en Erwin sloten nog bij zodat we bij pech onderweg voldoende spelers hadden. Dank aan beide heren want we zitten tenslotte niet in een elftal maar zijn lid van een vereniging !

Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Lang bleef het 0-0 en we moesten alert zijn op de ervaren spelers van het team en de snellere gasten die voorin flink gas gaven. Henk en Kor hielden aan de zijkanten de meeste ballen tegen en anders konden Pieter of "prikje" Job Lier de angel uit de aanvallen halen. Op het midden was het zaak om driehoekjes te maken maar met naar de bal toekomende spitsen was het daar druk. Er was weinig ruimte en daardoor ook weinig beweging (lees speelruimte). Het weer was ook uitstekend, best warm en benauwd voor de tijd van het jaar. Na ruim een half uur wist Poolster toch een mooie aanval op de mat te leggen en Johnny verzilverde de voorzet van Henri. 1-0  Het bleef moeizaam gaan ook omdat de ploeg uit Winsum prima partij gaf. De rust konden we bereiken met de minieme voorsprong.

De tweede helft was maar amper twee minuten oud of het stond 1-1. Poolster greep te slap in en een voorzet werd in het doel gefrommeld. Het liep niet lekker bij de thuisploeg. De tegenstander drukte door en kwam zelfs op een 1-2 voorsprong. Oei ! Dat waren we niet gewend in voorgaande duels. Zou het 4e dan vandaag haar eerste verlies(punten) moeten incasseren? Misschien, maar kort na de 1-2 stond het ook alweer 2-2. Klaas-Jan kreeg de bal na een voorzet en werkte de bal in het doel, beetje zoals de Winsummers de 1-1 maakten. Poolster leek de zaak weer een beetje onder controle te krijgen en de bal ging wat beter rond. Stephan ruilde zijn grensrechtervlag met broer Klaas-Jan en tot zijn eigen verbazing zag hij iets later zijn verdekt schot in het doel belandden. Keeper zag de bal veel te laat en kon alleen maar de bal uit het netje vissen 3-2. De Spijksters stonden weer voor. Het spel ging op en neer. Kor kwam weer in het veld na zijn wisselbeurt en had direct een beslissende dieptepass in de benen. Johnny werd op een boodschap gestuurd en maakte 4-2. Zou dit genoeg zijn voor de winst? Onderweg werden nog een aantal spelers een gele kaart getoond, dus 10 minuten tijdstraf. Viboa/Hunsingo rechtte de rug nog een keer en kwam rond de 80e minuut op 4-3. Billen knijpen al kwamen er geen grote kansen meer dus best wel opluchting na deze benauwde zege.

Eind goed, al goed. Na 6 wedstrijden 18 punten en 5 puntjes los van de concurrentie !

Afgelopen week speelde Poolster 4 in Roodeschool een derby tegen Corenos. Op de site van Corenos staan een aantal leuke foto's. Kijk maar eens op http://www.corenos.nl/?page_id=14607

Voor Richard Pijper is het maar goed dat op basis van beelden er geen schorsing kan volgen want hij lijkt een pittige overtreding te maken !