C1 beslist duel in eerste helft

Poolster C1 mocht dit keer aantreden tegen GVAV Rapiditas. Uit werd op een heel slecht veld al de winst gepakt en gezien de stand en de ambitie van ons team moest dat ook vandaag gaan gebeuren. Afwezig waren Susanne, Erwin, Sidney en Hjalmar en omdat we toen nog maar 10 spelers hadden werden Kevin Noot en Jelte Ritsema van D1 erbij gevraagd.

Poolster kreeg de opdracht op fel te beginnen en te zorgen dat de eerste klap een daalder waard zou zijn. De uitvoering was prima te noemen. Niet altijd lukte het om de tegenstander vast te zetten maar in veel gevallen kregen we het voor elkaar om de bal snel weer te veroveren en zo te kunnen bouwen aan een aanval. Wat dat betreft ging het team door zoals het de vorige week was geëindigd in Groningen, tegen Be Quick. Het duurde een kwartiertje toen de 1-0 werd gescoord. Kevin Noot, basisspeler als linkshalf, begon aan een solo en passeerde een paar tegenstanders. Uiteindelijk kwam hij in positie om te schieten en hij liet de keeper kansloos met een schot in de hoek. Zo, die gaf even een visitekaartje af ! GVAV liet zich echter niet zomaar verslaan. Een aanval via een paar fysiek en technisch sterke spelers zorgde voor de gelijkmaker. Het schot van een meter of 20 was zeer goed ingeschoten en liet keepster Aniek kansloos. Daarmee was direct ook het gevaar van de opponent aangetoond en het was aan de verdediging van Poolster om zich daartegen te wapenen. Aan de voorkant vielen we aan en om beurten waren er kansen voor Elvira, Niels, Wisse, Kevin en spits Migèl. Laatstgenoemde bracht de thuisclub met een mooie goal weer op voorsprong. Niet veel later zorgde dezelfde speler ervoor dat ook de 3-1 en 4-1 op het scorebord werd gezet, een heuse hattrick.

In de rust bespraken we het verloop van de eerste helft en hoe dit een vervolg te geven in het tweede deel van de wedstrijd. Inmiddels was Gijs geblesseerd uitgevallen en was Jelte in het veld gekomen. Hij speelde rechts op het middenveld.

Poolster hervatte het duel veel slordiger en leed veel balverlies, mede omdat er teveel met de bal werd gelopen. Het goede en snelle overspelen was weg en hierdoor kregen we ook amper kansen. Wisse tekende wel voor de 5-1 met een mooi schot maar de flow was helaas niet meer aanwezig. Zo zie je dat als de inzet iets daalt en er net even minder wordt gewerkt dat deze 10 a 20% heel veel uitmaakt. Migèl prikte er nog wel eentje bij en ook GVAV beet nog eens van zich af. Eindstand derhalve 6-2

Een compliment en bedankje aan de spelers van D, die zich prima staande hielden in het geweld bij de C-ers. Zij lijken wel toe aan deze stap en zullen dit vermoedelijk volgend seizoen wekelijks mogen laten zien. Ze werden goed opgenomen door de vaste spelers van C en daarmee een team die ook vandaag weer voor de winst ging, af en toe leuk speelde en daarvoor werd beloond met 3 punten. Volgende week Ezinge, ook weer thuis.