C1 blijft in de race

Op een verrassend goed bespeelbaar veld trad Poolster C1 deze voetbaldag aan tegen Ezinge. De heenwedstrijd was geëindigd in een 1-1 gelijkspel waarin Ezinge een enorme werklust en duelkracht liet zien. Poolster zou gewaarschuwd moeten zijn.

Eenmaal op het sportpark aangekomen, bleken niet alle spelers aanwezig te zijn....(?) Van Aniek en Sidney (deelname EK karate in Zwitserland) wisten we dat ze er niet waren maar dat er nog twee spelers niet kwamen opdagen was vreemd. Normaal gesproken bellen we niet achter spelers aan maar omdat we maar met 10 over waren, zou dit het team ook tekort doen. Daarom G... en G.... maar eens gebeld. De eerste G nam snel op en kwam er snel aan. De tweede G bleek moeilijker te bereiken (slaapt waarschijnlijk wat vaster) maar uiteindelijk kwam ook hij aanrennen. Inmiddels was Tom Flikkema van D1 erbij gevraagd want we wisten ook niet of ze nog kwamen.

Met beide laatkomers op de bank begonnen we dus met een aangepaste opstelling. Kevin van Dam trad in de voetsporen van zijn vader en nam plaats onder de lat. Tom begon als rechtsachter. Scheidsrechter Henk blies op de fluit en het spel was op de wagen. Zou Poolster weer zoveel moeite hebben met het stugge Ezinge? Het antwoord volgde deels al na 3 minuten. Migèl combineerde met Wisse en knalde de 1-0 binnen. Maar.... ook in Ezinge schoot hij vroeg raak, toen de 5e minuut. Maar het leek de goede kant op te gaan. Ezinge was geen schim van de ploeg die we in Feerwerd hadden getroffen en Poolster zat er wel lekker in. Niels bracht met een goede actie de thuisclub op 2-0. Achterin stapte Daan steeds goed in om de doorkomende man en/of bal te onderscheppen, Susanne gaf haar tegenstander weinig ruimte en Colin was weer sterk in de duels. Rechtsback Tom speelde uitstekend maar had wel zijn handen vol aan de linksvoor. Poolster kon op het midden redelijk heersen en vanuit hier werden Elvira, Niels en Migèl vaak diep gestuurd. Laatstgenoemde maakte zijn tweede en Poolster's derde waarna vlak voor rust hij ook de 4-0 binnen schoot. Weer een hattrick en niks aan het handje, zo leek het bij de rust.

De tweede helft liep echter niet zoals menigeen dacht dat het zou gaan. Poolster liep te knoeien maar nog een veel groter verschil was de inzet en strijdlust van Ezinge. Ze zaten er opeens allemaal bovenop en niet alleen linksvoor Lian van Ezinge. Ezinge beloonde zichzelf door snel de 4-1 te maken. Poolster kreeg het niet voor elkaar de knop om te zetten. De spelers gingen ook met het idee de tweede helft in "dat het allemaal wel vanzelf goed zou komen en we met een nulletje of 10 wel van het veld zouden gaan" En schakel dan maar weer eens, met name mentaal, om. Inval-keeper Kevin redde het team met een mooie redding toen hij de bal uit de hoek tikte en even later was hij weer de held toen een speler alleen op hem af kwam en ook toen hij de bal kon redden. Grote pluim voor hem. Ook D-speler Tom liet zien dat hij volgend seizoen ook wel richting de C-ers zou kunnen gaan en scoorde met zijn spel een dikke voldoende. Met een beetje geluk had hij zelfs nog gescoord maar zijn schot werd gekeerd. Met name Elvira had de tweede helft een beetje geluk verdiend. Ze ging vaak op snelheid over rechts maar haar schoten bleken niet goed genoeg om de keeper te passeren. Ze was boos op zichzelf, zei ze later. Dat is een goed teken omdat je dan meer uit jezelf wilt halen en daardoor uiteindelijk steeds beter wordt.

Door de winst maakt Poolster C1 nog steeds kans op het kampioenschap al zal daarvoor koploper FC Lewenborg punten moeten verspelen en op de laatste speeldag op Oldencate verslagen moeten worden.

Ondanks de reddingen van Kevin, het verdedigende werk van Tom, Suus en Colin of de hattrick van Migèl was er één echte 'Man of the Match' of beter 'Woman of the Match' en dat was de linksvoor van Ezinge. Lian ; Klein van stuk maar met het hart van een Engelse middenvelder, vol passie en strijd, niets ontziend, alles geven maar ook goed voetballen.

Zij was vandaag zeker de allerbeste !

Ver weg van het voetbalveld in Spijk streed Sidney Kosse in Zwitserland en behaalde DE EERSTE PLAATS op het Zwitsers Open voor junioren karate. Een wereldprestatie en namens het gehele C1 team feliciteren we Sidney met deze geweldige prestatie !

Beker Sidney