C1 haalt punten van Kardinge

Poolster C1 mocht eindelijk weer eens een echte competitiewedstrijd spelen. Nadat half oktober(!) de laatste wedstrijd was gespeeld konden we zaterdag 12 maart naar Kardinge afreizen om daar tegen GVAV Rapiditas te spelen. De wedstrijd stond gepland om half één maar dat liep allemaal even anders. Eerst kwam leider André er in Oosteinde achter dat de kleding nog thuis stond.... Daarna hadden we het 'geluk' dat juist dit weekend men het nodig vond om een nieuwe fietsbrug bij Kardinge te plaatsen. Dit hield omleidingen en drukte in toen we naar de voetbalfabriek van Groningen wilden. We zaten derhalve pas om half één in de kleedkamer in plaats van op het veld te staan.

De tegenstander was begripvol en we konden nog iets van een warming-up doen. We klagen in Spijk weleens over het veld maar als je zag waar we ons duel op moesten spelen dan krab je je nog weleens achter de oren. Verschrikkelijk hobbelig en zelfs gewoon lopen was al een opgave. De koeien zouden er af zijn gelopen maar enfin, we konden eindelijk voetballen dus 'aan de bak' !

Met Erwin, Gilles en Migèl als beginnende wissels speelden we redelijk maar nog wel slordig. Niet in de laatste plaats veroorzaakt door het eerder genoemde slechte veld maar daar had de tegenstander natuurlijk net zoveel last van. Na een kwartiertje kwamen we op voorsprong. Sidney ontsnapte aan de tegenstander en de pass van Wisse was genoeg om de bal achter de keeper te krijgen 0-1. We lieten na om de score snel op te voeren. Na de eerste wisselronde vonden aangever Wisse en afmaker Migèl elkaar twee keer waardoor we met ene 0-3 voorsprong de rust in gingen.

Na een jerrycan ranja de tweede helft. Het hobbelde letterlijk en figuurlijk voort en Poolster greep bij een aanval van GVAV onvoldoende in. Net even te soft en te slap waarmee Aniek werd gepasseerd 1-3. Wisse speelde een prima pot, voerde soms acties te lang door maar een andere keer speelde hij of iemand goed vrij of scoorde zelf. In dit geval de 1-4

Zo heb je spelers in een team die heel goed de bal af kunnen pakken, je hebt spelers die zorgen dat er opgebouwd kan worden, anderen zijn goed in het bij elkaar houden van een team en spelers die richting goal veel kunnen doen door aangeven of afmaken. Vaak worden laatstgenoemde groep vaak genoemd maar de anderen types waren, zoals in elke wedstrijd, ook vandaag weer redelijk op niveau. Onwennig en last van het veld maar bij vlagen zagen we toch weer combinatiespel.

Nadat Migèl 1-5 had gescoord, grepen we opnieuw onvoldoende in en mocht GVAV de 2-5 scoren. Direct hierna legde de spits zijn vierde goal in het netje en dus de 2-6. Sidney bepaalde vlak voor tijd met zijn tweede van de dag de einduitslag ; 2-7

Ondanks diverse obstakels deze dag lieten de spelers zich niet van de wijs brengen. Ze speelden een degelijke wedstrijd en gelukkig met soms weer leuk voetbal. Het geeft de burger moed en we kunnen gerust afreizen naar Ezinge waar de volgende tegenstander op ons zal staan te wachten.