C1 komt net tekort tegen NEC Delfzijl

Op zaterdag speelde Poolster C1 thuis een bekerwedstrijd tegen NEC Delfzijl C2. Het was het derde bekerduel, eerder werden Winsum C2 (1-5) en DVC C2 (4-0) verslagen. De winnaar van vandaag zou dus een ronde verder bekeren.

Rond 09:00 uur floot referee Peter van Kooten voor de eerste keer en was het spel op de wagen. NEC Delfzijl had een sterke as met goede, fysiek sterke spelers. Met name de aanvoerder viel op door zijn goede spel en Poolster had het eerste kwartier grote moeite om NEC Delfzijl van het lijf te houden. Dit lukte ten dele. Een schot op het Spijkster doel werd niet lekker door keeper Mark verwerkt en zijn pech op dat moment was dat de bal binnen hobbelde. 0-1 en op dat moment niets op af te dingen. Langzamerhand kreeg Poolster iets meer rust in het eigen spel en ging hierdoor zelf beter spelen. Het kwam steeds meer tot aanvallen toe en NEC Delfzijl zakte wat weg. Er ontstonden kansjes voor de Spijkster formatie alleen kwam de aanvalslinie nog niet tot scoren. In de tegenaanvallen bleef het team van oud-Spijkster Ties Vos gevaarlijk maar ze konden de score niet uitbouwen. Keeper Mark maakte in diverse situaties zijn eerdere fout meer dan goed. Vlak voor de thee mocht Poolster een vrije trap nemen. Zoals de jeugdcoördinator al opmerkte heeft C1 een speler in de gelederen die vanaf 20 a 30 meter de bal goed op doel kan schieten. En inderdaad, Arjan legde aan en knalde de bal vanaf de linkerkant keihard in de kruising 1-1

Aan het begin van de tweede helft was er de hoop op een goed resultaat. Poolster was weliswaar fysiek de mindere maar streed wel voor elke bal. Toch moest het wederom aftrappen nadat NEC Delfzijl weer op voorsprong was gekomen. Recht voor de goal kreeg de tegenstander teveel tijd en ruimte en kon hierdoor doeltreffend aanleggen 1-2. Vanaf de kant leek het alsof deze tegengoal te voorkomen was geweest. Een leermomentje dus. Poolster bleef strijden met alles wat het in huis had en kreeg ook best kansjes. Helaas viel de bal net niet goed en kon er niet worden gescoord. Dit deed NEC Delfzijl wel en eigenlijk op vergelijkbare wijze als bij het tweede doelpunt. Weer mocht een speler recht voor de goal op doel schieten en deze zat er nog strakker in dan de vorige 1-3. Je zou wellicht denken dat het hiermee gespeeld was maar Poolster kreeg nog enkele grote kansen om toch weer terug in de wedstrijd te komen. Een kopbal van Sander, een schot van Arjan en een kans voor Rick werden helaas niet verzilverd en helaas kwam de leuke wedstrijd tot een einde. Poolster baalde van de gemiste kansen maar hebben laten zien dat ze op zich de potentie hebben om weer een leuk seizoen te gaan beleven. Soms zullen ze tegen grotere kerels komen te staan maar dan zal het spreekwoord "wie niet sterk is, moet slim zijn" toegepast moeten worden.