D1 mist toernooiwinst op een haar na

Op zaterdag 24 mei heeft Poolster D1 deelgenomen aan een internationaal jeugdtoernooi bij WVV in Winschoten. Wegens droeve omstandigheden bij Eems Boys ging de competitiewedstrijd tegen NEC niet door maar gelukkig voor de spelers werd afgelopen woensdag contact opgenomen door de organisatie van het toernooi, dat met een paar afmeldingen te maken had. Eénmaal aangekomen op het sportpark van WVV bleek dat ze hun best hadden gedaan er wat van te maken, onder andere door een aantal leuke springkussen en opblaasbare voetbalkussen. Het groots opgezette toernooi werd op zaterdag en zondag gehouden en zo'n 80 teams namen in totaal deel. Onder uitstekende weersomstandigheden begon Poolster de eerste wedstrijd tegen DWZ uit Veendam. Hier wisten de Spijksters met een 1-0 winst van het veld te stappen. De wedstrijdduur was 10 minuten dus het was zaak direct toe te slaan en niet af te wachten. Het tweede duel mocht Poolster aantreden tegen De Held, wat als een concurrent werd gezien. Hier werd, ondanks grote kansen voor Poolster, niet gescoord. Nu kwam ook WVV als kanshebber in beeld. Daar werd de daaropvolgende wedstrijd tegen gespeeld en met overmacht gewonnen. De weg naar de finale lag open, alleen van Veendam 1894 mocht niet worden verloren. Dit was niet het beste team uit de poule en op halve kracht speelde Poolster een 0-0 wedstrijd waar ook weer mooie kansen werden gemist. Tijd voor de finale !

De organisatie had een leuke opzet gemaakt. Er waren 4 poules welke waren ingedeeld op competitie indeling. Hoofd- en 1e klasse speelden in 2 poules en de winnaars speelden de Champions League finale. 2e en 3e klassers speelden ook in 2 poules van 5 en speelden de finale van de Europa League. Poolster kwam in laatstgenoemde finale uit. Voor aanvang mochten alle spelers zich opstellen onder de hoofdtribune en onder de klanken de van de Champions League hymne kwamen achter ze elkaar het veld op en gaven elkaar een hand, net echt !

De finalewedstrijd speelde Poolster tegen GVAV en na een paar minuten kreeg Poolster een grote kans na een goede aanval. Helaas ging het lage schot net aan de verkeerde kant van de paal en bleef het 0-0. Ook de Stadjers kregen kansjes maar 10 minuten zijn snel voorbij. De teams moesten nu penalty's nemen en dit deed Poolster niet goed. Er werden 2 van de 3 penalty's gemist en GVAV nam ze iets beter waardoor GVAV de finale won en Poolster op een mooie 2e plaats eindigde. Een prima prestatie en Poolster heeft zich even weer laten zien !