D1 wint maar verliest haar keeper

Zaterdagochtend 19 maart 2016, rond een uurtje of 8 stonden al 2 mensen de dag door te nemen. Benieuwd naar de jeugd van onze vereniging. De D1, E2 en de F3. Speelden thuis. Later op de dag zou het vierde aantreden tegen Middelstum. Een rustige voetbaldag.
Voordat de echte voorbereiding begon kreeg iedere speler een warming-up shirt overhandigt. Middels een handtekening ging elke speler akkoord met de drie volgende afspraken. Aan het einde van het seizoen lever je het shirt weer in. Het dient alleen voor Poolster doeleinde te worden gebruikt en tot slot moeten ze eerlijk aangeven als er iets mee is. Een stukje verantwoordelijkheid voor de spelers vanuit de leiders.
Voor de wedstrijd tegen GRC Groningen aanving, werd door de begeleiders nog een keer de laatste trainingen besproken, afspraken werden herhaald en iedereen kreeg een plek aangewezen! Het doel werd vandaag verdedigd door Nena Liza. Nik, Tom, Jeroen en Koertjan vormden de verdediging. Het middenveld werd bezet door Kevin, Ian en Jelte. Voorin begonnen Veerle, Milan en Mark. Raoul en Erwin begonnen eerst even aan de kant. Later vervingen zij Nik en Veerle.
Poolster kwam sterk uit de startblokken en verrasten de gasten uit Groningen. GRC was niet bij machte om de snelle en goed uitgespeelde aanvallen tegen te houden. Hierdoor kreeg Poolster vanaf het begin veel kansen. Nadat de keeper twee ballen had gestopt wist Ian vanuit een goede voorzet van Veerle raak te schieten. Een verdiende 1-0. Poolster zette door en creëerde vanuit een rebound uit een vrije trap van Jelte de 2-0. Milan prikte de rebound keurig binnen. Na de 2-0 werd Poolster iets onrustiger in de passing waardoor GRC onder de druk uit voetbalde. Hierin werden ze gelukkig voor de Spijksters niet gevaarlijk. Uit een tegen aanval maakte Mark knap de 3-0. Hij werd met een splijtende pass van Jelte één op één met de keeper gezet en rond beheerst af. Net voor rust scoorde Ian vanuit een voorzet van Milan de 4-0. Dit was tevens de ruststand.
In de rust werd Poolster beloond voor de vertoonde inzet, beleving en plezier. Voetballend was het in de eerste helft goed verzorgd en dit leverde de thuisploeg ook een voorsprong op.
In het tweede bedrijf liep Poolster steeds verder achteruit. Hierdoor kreeg GRC Groningen meer kansen en kwamen ze er soms gevaarlijk uit. Echte kansen creëerde beide ploegen niet meer. Hierdoor was de tweede helft gezien de amusementswaarde lager, voetballend was het minder en echt gevaarlijk werden beide ploegen niet. Na een botsing in de zestien meter van Poolster ging de keepster van Poolster tegen het gras. Deze knie deed zo zeer dat er besloten werd om niet verder te keepen. Mark keepte de wedstrijd uit. Jelte verving Mark. Mark maakte het karwei van Nena-Liza af en zorgde dat Poolster het doel schoon hield.
Na afloop waren we als leiders vooral bezig met de keepster. Na enig overleg besloten de ouders om met haar naar het ziekenhuis te gaan. Langs deze weg kan ik u mededelen dat er niets is gebroken. Wel gaan ze maandag kijken of er iets anders aan de hand is. Dit weekend rust houden was het advies. Nena – Liza namens ons allemaal veel sterkte! Hopelijk valt alles mee en zien we je snel terug op de voetbalvelden! Iedereen die ons geholpen heeft dank !
Terug kijkend op de wedstrijd kunnen we concluderen dat het verschil is gemaakt in de eerste helft. Positief punt is de verdedigende organisatie. Niks weg geven en het doel schoon houden is voor iedereen belangrijk. Dit geeft rust en vertrouwen aan het hele elftal. De eerste helft was denk ik een van onze beste helften dit seizoen. Hier kunnen we mee verder. A.s. Zaterdag staat Be Quick D4 op het programma, Be Quick is een vereniging met een prachtige historie. Een mooi affiche voor een nieuwe voetbal dag!