Damesvoetbal bij Poolster een feit!

Op zaterdag 29 augustus 2015 hebben de dames van v.v.Poolster hun eerste wedstrijd afgewerkt. Ondanks het warme weer hebben ze goed gespeeld en veel goede dingen laten zien. Door middel van dit stukje neem ik graag met u deze bijzondere dag door…

Na een lange voorbereiding en vele trainingen hebben we een wedstrijd kunnen regelen.  Glimmen/Ydepunt MC1 was bereid om ons te ontvangen. Hierom gingen we vol goede moed op weg naar Glimmen. Onderweg kwamen sommige dames erachter dat uitspelen toch wel ver rijden was. Sommige hebben hun topografische kennis bijgespijkerd, toch een mooie bijzaak van het voetballen.

De tegenstander; Een jonge meidengroep met veel voetballend vermogen die de afgelopen 3 competities als kampioen eindigde, dit zorgde voor een prima meeting. Daarnaast moesten we op kunstgras, en het was toch wel warm vandaag.

De eerste helft was even wennen. De tegenstanders waren snel, behendig en 35 minuten is toch best lang met dit warme weer. Halverwege stonden we met 5-0 achter en dit was gezien het spelbeeld terecht. Opvallende en positieve punten waren de beleving, inzet en plezier. Dit was te zien en dat wordt uiteindelijk door iedereen gewaardeerd.

Na de rust begonnen de dames beter te spelen, creëerden veel kansen en waren de baas op het veld. De afwerking hield te wensen over. De paal werd 3x geraakt en de keeper stond vaak op de goede plek. Een van de kansen rolde binnen en dit zorgde voor een verdiende 5-1. De tweede helft was erg goed. Voetballend kwamen we er steeds vaker door en achterin gaven de dames in totaal 4 kansen weg en dit leidde tot de 6-1 en 7-1.

Na afloop was er een tevreden interim-coach. Ik kon tevreden terug kijken op een goede wedstrijd en prima voorbereiding. Ik wens jullie namens deze weg heel veel voetbalplezier en hopelijk leidt dit snel tot voetballend succes. Er zit potentie in deze groep en hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben voor de zaterdagen.

Een sportieve groet,

Duurt Stoppels