De wedstrijd van de gemiste kansen

Winsum F2 – Poolster F1

Vandaag de uitwedstrijd naar Winsum. Om 09:15 negen verzamelen op sportpark Oldencate en dan op reis naar Winsum. Aangekomen op het sportcomplex gaan de enthousiaste heren zich omkleden. We zijn vandaag compleet en beginnen met de volgende opstelling:

Hessel op de goal, Jelle Joris en Joris achterin( de 3 J’s) Ruben Koen en Bjorn op het middenveld, Boris voorin. Lex staat eerst even wissel.

We beginnen goed, spelen goed samen en krijgen wat kansen. De paal, de lat, het wordt allemaal geraakt maar een goal valt er niet. Halverwege de eerste helft als Lex gewisseld is voor Jelle krijgt Winsum zomaar een kans. De bal valt voor ons doel en iedereen wil de bal wel raken maar niemand raakt hem. Dan is daar opeens een speler van Winsum en dan 1-0 achter.We krijgen daarna nog veel kansen maar een goal valt er niet, met een 1-0 achterstand gaan we de rust in.

We praten in de rust over wat er wel en wat er niet goed ging. Conclusie is dat er eigenlijk goed gespeeld wordt vandaag; we kijken, we spelen en hebben 100% inzet. Het enige wat niet goed ging was de tegengoal maar voor de rest moeten we toch wel kunnen winnen vandaag.

De 2de helft gaat Lex op goal en Hessel het veld in. Joris staat wissel en voor de rest gaan we weer verder zoals we zijn gestart. De jongens gaan vol gas en krijgen kans op kans, maar de bal wil er niet in. Na 10 minuten een harde knal van Bjorn en de bevrijdende 1-1 staat op het scorebord. Koen gaat wissel voor Joris. We krijgen nog veel corners en kansen maar de 2de goal blijft uit. Vijf minuten voor tijd komt Winsum nog één keer gevaarlijk op onze goal af, we staan wederom allemaal wat te kijken en een verwoestend schot over Lex heen …… gelukkig de lat brengt redding.

De wedstrijd eindigt in 1-1 en we nemen een punt mee naar Spijk.

Er had vandaag meer in kunnen zitten maar met één punt zijn we toch wel tevreden