Derby tegen Holwierde prooi voor F2

Zaterdag 1 november: de dag begon goed: lopend richting sportpark Oldencate scheen er al een zonnetje; het beloofde een mooie ochtend te worden. De ochtend stond in het teken van de derby tegen Holwierde/Godlinze F2. Een ploeg die wij de eerste wedstrijd van het (beker)seizoen al waren tegen gekomen. Deze wedstrijd ging toen, helaas, in de laatste minuut verloren met 1-2. Het was tijd voor revanche!
Rond 08.30 waren alle F-jes aanwezig. Hier en daar werd nog wat slaap uit de ogen gewreven maar het gevoel “wij mogen weer voetballen” overheerste. Toen iedereen het mooie geel zwarte tenue weer om de schouders had werd de opstelling door de leiders bekend gemaakt en werd er besproken wat de leiders tijdens de wedstrijd het belangrijkste vinden. Een wekelijkse herhaling: dribbelen, overspelen en scoren. Bij balverlies: zorgen dat wij de bal zo snel mogelijk weer terug krijgen; dit doen we met z’n allen. Maar het belangrijkste van alles: plezier hebben!
Om 09.00 uur was de aftrap. Poolster begon goed aan de wedstrijd en kreeg ook genoeg kansen! De bal wilde er, onder andere door goed keeperswerk van de Holwierde keeper, helaas niet in. En dan krijg je te maken met de ongeschreven voetbalwetten: krijg je de bal er zelf niet in dan krijg je vaak een tegendoelpunt om de oren. Dit was dan ook het geval bij Poolster F2. Binnen 15 minuten stonden we tegen een 0-3 achterstand aan te kijken! Dit was niet de bedoeling. De toppertjes bleven één voor één strijden voor wat ze waard waren en met succes! Vlak voor de rust scoorde Poolster de 1-3: we waren weer terug in de wedstrijd!
In de rust, onder het genot van een bekertje ranja, werd er met elkaar besproken wat er goed ging en wat er beter kon. Met elkaar kwamen we tot de conclusie dat als Holwierde 3 keer kon scoren in een helft wij dat ook zeker konden! Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft.
In de tweede helft leek het probleem van de eerste helft zich te herhalen: ondanks vele kansen wilde de bal er niet in! Af en toe kwam Holwierde er met een scherpe counter uit, maar gelukkig kwamen zij niet tot een doelpunt. De spelers van Poolster bleven knokken voor elke bal en elke meter op het veld en uiteindelijk kwam loon naar werken: 2-3! De spelers van Poolster voelden dat er meer te halen was en gaven gas met als resultaat de dikverdiende 3-3! Maar hier lieten de toppertjes het niet bij; ze gingen voor de volle winst. Elke speler gaf alles wat hij of zij nog had en dit resulteerde in een (let op!) 4-3, 5-3 en uiteindelijk 6-3 overwinning! Dit betekende de 3e overwinning op rij!
De leiders kunnen dan ook niet meer dan complimenten geven aan deze topprestatie van Poolster F2. De afgelopen weken zien wij dat het team groeiende is. De spelers weten elkaar op het veld steeds vaker en beter te vinden en er wordt bij vlagen dan ook leuk voetbal gespeeld! Daarnaast liegen ook de resultaten niet: de laatste 3 wedstrijden leverden 9 punten op. Wij zijn klaar voor volgende week zaterdag: dan staat de uitwedstrijd tegen Wagenborger Boys F1 op het programma. En goede ploeg die momenteel 3e staat. We gaan er in Wagenborgen alles aan doen om de 3 punten mee richting Spijk te nemen!
Groeten en graag tot ziens op (een) zaterdag,

1 van de 2 trotse leiders
Jan Frank