E2 start in Bedum met puntendeling

E2 tegen SV Bedum E7

De competitie is weer begonnen en met thermoshirts en veel goede moed verzamelen we op het onzalige tijdstip van 08:00u. en rijden we achter elkaar aan richting Bedum. Het grote sportpark brengt herinneringen boven aan de vele sportdagen die ik daar heb mogen meemaken in een ver verleden toen ik nog op de basisschool zat in Onderdendam. Mooi park, groot en zelfs een keurige kunstgrasmat met een strak hekje erom heen. Arjen Robben zal het wel gefinancierd hebben schiet door me heen.

Ons stelletje ongeregeld mag omkleden in de voormalige korfbalkantine ergens achteraan in het park. Ze stuiteren enthousiast over het veld, vastbesloten om er een succes van te maken.

Rommelig begint het spel. Luna laat meteen al girlpower zien als ze zich dapper staande houdt tussen 3 tegenstanders. Niels en Amber twijfelen wie de bal zal pakken, mooi om te zien dat iedereen nog een beetje zoekende is nu er weer buiten wordt gespeeld. Na 2 minuten is er al een goal voor de tegenstander. Een lange bal van Amber vangt bot, maar Lisa maakt het even later af als ze de 1-1 scoort.

Bas, stille rots in de branding, speelt de bal naar Lisa, en een poging richting de goal wordt netjes door de keeper gestopt. Luna laat zich niet op de kop zitten, en scoort al snel de tweede goal. De Bedumers hadden dit niet verwacht, maar doen hun best terug te komen. Jammer dan, maar er is op dit moment meer balbezit voor de Spieksters.Luca pakt de bal en rent met zijn dunne, maar oh zo snelle benen, over rechts de tegenstanders voorbij, de keeper heeft er een harde kluif aan. De Bedumers zien een kans en schieten op ‘t doel, waar gelukkig keeper Rick staat, die keurig de bal stopt.

Lisa poeiert er even later weer eentje in, wat de stand op 1-3 zet. Geweldig! Dame Daisy redt zich goed uit een treffen met de tegenstander. Het is te zien dat een gelijkwaardig spel, goede coaches langs de lijn en een paar doelpuntjes ervoor zorgen dat onze E-ers het lekkere voetbalgevoel weer een beetje krijgen. Achterin staan Bram en Niels goed te verdedigen, het is soms even zoeken waar de bal naartoe moet, maar gedurende het potje komt er meer samenhang en overzicht. Een corner van Amber zorgt voor een mooie voorzet, die net niet optimaal benut wordt. Met de snoetjes verbeten en een beter spel gaan we richting rust op het koude sportpark in Bedum.

Na de koffie in een volle en warme kantine wordt al snel een treffer voor Bedum gezet, en de corner die daarna volgt, vliegt er ook in, wat de stand op 4-3 zet. De spelertjes van de andere kant, hebben duidelijke instructies gekregen in de kleedkamer, want ze verdedigen nu alsof het een lieve lust is. Lisa is niet onder de indruk en zet zoals te doen gebruikelijk door, wat uiteindelijk resulteert in een goal. Als er weer vanaf de middenstip richting Rick wordt gespeeld, veegt Niels de bal de andere kant op. Dan is er Bas die een kans benut en vanaf grote afstand met een lumineuze draaiing de bal de goal inknalt. Een nu al legendarische goal, ik denk dat het gejuich zelfs in Spijk te horen was!

Het staat 4-5 waardoor de Bedumers zowel in het veld als daarbuiten een beetje in paniek dreigen te raken. Bram verdedigt met een sterke bal, maar toch lukt het de tegenstanders te scoren en het staat gelijkspel. Lisa gaat hier niet mee akkoord en zoekt de confrontatie weer op, raakt kort geblesseerd maar staat op en doet met Bas samen nog een poging de winst te pakken, maar de scheids fluit af.

Het was een prachtig eerste competitiepotje voor de toppers van E2!

Alida Raangs, foto’s gemaakt door Tina Vegter

E21 E22 E23 E24 E25 E26 E27 E28 E29 E210