Eerste topper prooi voor C1

Na 3 gespeelde wedstrijden stond Poolster C1 trots op een gedeelde eerste plaats, samen met MOVV en DVC die allen 9 uit 3 hadden. Vlak daarachter NEC Delfzijl dat op de loer ligt.

Een vroege topper dus en waarschijnlijk een wedstrijd waar de teams aan elkaar gewaagd zouden zijn. Poolster kreeg de opdracht fel te beginnen en direct te laten zien wie in Spijk de baas op het veld was. Deze opdracht voerden ze uitstekend uit ; Migèl schoot de bal op aangeven van Elvira in de verste hoek 1-0. Een droomstart maar de gasten uit Appingedam toonden veerkracht. De linkeraanvaller ontving de bal op het middenveld en mocht, slechts matig gehinderd door de thuisploeg, doorlopen totdat hij vanaf een meter of zes de bal langs keepster Aniek knalde 1-1 na slechts 6 minuten spelen. Het spel golfde heen en weer maar toch kreeg Poolster steeds meer balbezit en ruimte om aan aanvallen te bouwen. Met Erwin als linksvoor, Niels moest wegens hamstringklachten aan de kant blijven, en Elvira aan de rechterkant wilden we zoveel mogelijk via de vleugels aanvallen. Elvira had een goede dag en maakte het de Damster verdedigers erg lastig. Erwin kwam nog te vaak naar binnen waardoor het centraal druk werd. Nadat DVC in de aanval was, kreeg Poolster balbezit en werd Migèl diep gestuurd. De spits faalde niet en maakte de 2-1. Poolster probeerde waar het kon om te combineren maar DVC beet van zich af. Er ontstonden duels en af en toe een overtreding. De prima leidende scheidsrechter Meijer gaf de gasten een vrije trap aan de linkerkant van het veld, randje 16. De bal werd genomen en ging, over onze keeper, maar tegen de paal en weer terug in het veld. De inlopende Sidney kon de bal helaas niet meer ontwijken en liep het leer zo de eigen goal in. Het was weer 2-2

Na rust zou blijken wie als winnaar van het veld zou stappen. Poolster speelde prima maar zou DVC nog iets kunnen creëren? Migèl liet in elk geval zien waarom hij in de spits speelt en knalde zijn 3e van de dag binnen. 3-2 Nu liet Poolster de gasten niet weer terugkomen in de wedstrijd. Wisse en Gilles werkten goed samen op het middenveld maar ook achterin zat de zaak dicht met Daan of Kay en Susanne, Colin, Kevin en Hjalmar. DVC kreeg steeds minder kansen. Een paar corners achter elkaar leverden de thuisploeg een goal op. Wisse draaide de bal lekker in. Migèl kwam goed voor z'n man en in de lucht schoot hij de bal hard langs de kansloze doelman 4-2 en wedstrijd leek in het voordeel van Poolster beslist. Elvira kreeg nog een mooie kans maar hier kon de keeper wel reddend optreden, zo ook bij schoten van Erwin, Wisse of Gilles. Nadat Migèl nog een relatief makkelijke kans - hij ging alleen op de keeper af - net naast schoot, maakte hij vlak daarna wel zijn 5e van de middag.

Het is in principe niet belangrijk wie er scoort maar het is wel prettig dat iemand de kansen afmaakt en de ballen erin ramt. Hiermee kun je het verschil in uitslag namelijk maken en daar wordt je in het voetbal namelijk op afgerekend. Het is geen jurysport.

Ook de complimenten aan de rest van het team, want ook zij werken allemaal hard om te zorgen dat de tegenstander wordt gestopt en we zelf weer aan aanvallen kunnen beginnen.

Volgende week NEC uit