Eindelijk weer eens drie punten voor het 2e

Na een aantal weken geen verslag van het tweede, hopend dat eens een speler dat zal doen, ben ik toch maar weer achter mijn toetsenbord gaan zitten.
Het wordt een standaard zo langzamerhand om op zaterdagmorgen vroeg in Spijk te zijn. Het wekkertje staat op zeven uur maar ruim voor die tijd gaan mijn oogjes al open en is mijn verstand alweer gericht op het voetbal. Zo was het afgelopen zaterdag niet anders en bracht mijn scooter mij om 7.45 uur op de plaats van bestemming.
Het was druk op het sportpark deze zaterdag. Om 9.00 uur waren de D1 en C1 ingepland, beide hadden een lastige wedstrijd. D1 hield er een puntje aan over en C1 moest zijn meerdere erkennen in NEC C2 en verloor met 5-1. Om 10.30 uur waren beide B-elftallen aan de beurt. B1 had het in het begin wat lastig maar won toch ruim met 5-1 tegen Bedum en B2 sleepte er ook een mooie overwinning uit, 2-1. Om 12.15 was er nog een wedstrijd tussen F1 en NEC F4 en deze werd door onze jongens met 6-1 gewonnen.
Op naar de wedstrijd van Poolster 2. Het wil nog niet echt vlotten met de punten. Na drie goede bekerduels en een overwinning in de eerste competitie stond de teller nog steeds op 3 punten. Veel wisselende samenstellingen van de groep maakt het toch lastig om goed op elkaar ingespeeld te raken. Vandaag hadden we de groep weer redelijk compleet. De Heracliden 2 was deze dag onze tegenstander. Vorig seizoen hebben we daar twee leuke wedstrijden tegen gespeeld.
Om 12.30 floot de man in het zwart voor het eerst af. Ik weet niet waar de spelers met hun hoofd waren maar het had binnen 3 minuten al 0-2 kunnen staan. Pas na een 25-tal minuten kwam Poolster beter in het spel, er werd beter gecombineerd en de strijdlust werd ook beter en we begonnen ook mogelijkheden te creeren. Uit een corner kwamen we op een 1-0 voorsprong door een kopbal van Richard. De Heracliden hanteerden veel de lange bal en door de laaghangende zon was het voor het centraal verdedigingsduo lastig om in te schatten waar de bal heen ging en daardoor waren er voor de rust nog wat hachelijke momenten voor het doel van Marcel. Toch konden we tot de thee de voorsprong vasthouden.
1-0 is natuurlijk een magere voorsprong en je kunt zo tegen een tegengoal aan lopen. De Heracliden moest komen en dat deden ze ook. Poolster moest alle zeilen bij zetten om geen tegengoal te incasseren. Marcel moest een aantal keren handelend optreden en deed dat uitstekend. De 2-0 had Flemming op zijn schoen toen Marco over rechts door kwam en een uitstekende voorzet afleverde, helaas voor ons had de Hera doelman een uitstekende reflex en kon Flemming zijn inzet keren. Toch kwam de 2-0 er wel door opnieuw een goal van Richard. De Heracliden moesten iets gaan doen en schoven een speler extra naar voren. Er kwam meer druk van hun kant maar het resulteerde niet in doelpunten. Een mooie overwinning was een feit.
Zaterdag de 15 november hebben we rust en gaan dan de 22ste naar Bedum om daar de strijd aan te gaan met een zeer geroutineerde Bedum 5.
Kor.