F1 begint met winst in 1e klasse

Appingedam F2  - Poolster F1

Zaterdag 7 maart was het zover. De competitie gaat beginnen. We zijn uit de 3e klasse gepromoveerd naar de 1e klasse. Zo voelt het tenminste. In de voorbereiding hebben we het opgenomen tegen de Pelikanen F1 en respectievelijk NEC F2. Beide wedstrijden werden verloren, maar dat was zeker geen schande. We waren zeker niet kansloos (beide spelen 1e klasse).

Door onze voorbereiding hebben de leiders het gevoel dat we een kans hebben punten te pakken tegen Appingedam F2. Eindelijk fluit de scheidsrechter op zijn fluit. We zijn begonnen. Appingedam begon met balbezit. Dit deden ze goed. Wij waren wat gezapig zoals JP het in de rust verwoorde. Afijn, na een minuut of 10 is er wat gerommel in de defensie van Poolster. De bal wordt dodelijk door het midden uitverdedigd. Deze kan niet goed worden weggewerkt en daar is dan de 1-0 voor Appingedam. Eindelijk we zijn wakker. Koppies omhoog en gaan met die banaan. Poolster kruipt wat uit zijn schulp en zoekt goed de aanval via de flanken, zoals in het opleidingsprogramma van onze vereniging  staat. Af en toe komt Joris los van zijn tegenstanders en probeert aan de rechterkant van het veld voor te geven. Dit gaat steeds beter. Op een gegeven moment krijgt Ruben een schietkans. Hij haalt uit en. ... en via de paal rolt deze langzaam aan de verkeerde kant van de lijn het veld weer in. Ik stond al met mijn handen in de lucht,  JP dacht ook al aan een doelpunt. Helaas... maar Poolster voelt dat er kansen komen. Iets later krijgen we een vrije trap. De laatste kans voor de rust. Het doel van Appingedam wordt dichtgetimmerd. Ruben neemt de vrije trap en zo over de muur het doel in. Ik zeg mooi schot voor zo`n leutje ventje. 1-1 !!

Rust eindelijk. Het is een echt voetbalgevecht. Werd er door de leiders van de beide partijen gezegd.

De 2de helft. We zijn benieuwd hoe het zal gaan. Een bekertje ranja, de nodige praatjes en daar gaan we weer.  De scheids fluit af en we beginnen voortvarend. Vol ambitie en met veel balbezit  stort ”ons kroost”  zich op de tegenstander. Een counter van Appingedam zorgt echter voor de 2-1, opnieuw een achterstand. Ik hoor leider Klaas van teleurstelling vreemde woorden uitkramen. Dan begint het te stormen voor het doel van Appingedam en komen we op 2-2 door Koen. Een mooie en verdiende gelijkmaker, onze jongens gaan op zoek naar meer en Koen legt wederom de bal in het netje ;  2-3. Appingedam staat voor het eerst achter en is de weg helemaal kwijt. Het wordt 2-4 voor Poolster F1.

De eerste drie punten in de 1e klasse zijn binnen, een groot compliment voor de jongens, voor hun inzet en beleving deze dag.

Wij zijn apetrots op jullie.

Leiders F1