F1 ongeslagen kampioen in 2e klasse !!

Poolster F1 ongeslagen kampioen in de 2e klasse…! En dat is grote klasse !!

Negen talentvolle hard werken jongens hebben een half jaar lang iedere zaterdag hun gespeelde wedstrijden gewonnen. Zowel in de beker als in de competitie zijn ze ongeslagen. Een prestatie waar we als leiders en trainers trots op mogen zijn.

Dit half jaar is bijzonder gebleken, tot op de laatste speeldag in december hadden ze het niet meer in eigen hand… niet gezien dat ze het konden verliezen, maar gezien de staat van de velden. Hun directe tegenstander beschikt namelijk over een prachtige (kunst)grasmat waar iedere week op gespeeld kan worden. Ze hebben een wedstrijd meer gespeeld. Aangezien de wedstrijden van de F1 niet door gingen liepen ze iedere week in. Wat ervoor zorgde dat afgelopen zaterdag Winsum F3 – Stadspark F1 ervoor kon zorgen dat Stadspark kampioen kon worden. Helaas voor de stadsparkers werd deze wedstrijd afgelast en zodoende werd Poolster F1 kampioen in de 2e klasse.

De laatste jaren staan we er goed op met onze jongste jeugd. De F1 speelt onder de leiding van Klaas en JP hoog. 2e klasse en de 1e klasse zijn hoge competities waarin de F1 toch altijd weer goed en mooi voetbal laat zien. Plezier, passie en samenspelen zijn de doorslag gevende pijlers. Een manier van kijken en werken waarin iedereen een betere voetballer wordt. We hopen dat we ze het komende half jaar weer in de 1e klasse kunnen laten uitkomen, wat natuurlijk fantastisch is.

Als trainer kijk op naar de manier van coachen, werken en stimuleren van deze groep jonge spelers. Deze spelers laten iedere week hun achterste van hun tanden zien om het uiterste op zaterdag te presteren namelijk door middel van goed samenspel tegenstanders weg te spelen.

Zoals een van de leider ooit schreef…

“ Individuen beslissen wedstrijden maar teams worden Kampioen ! ”

En met deze woorden sluit ik dit verhaal af. Voor een ieder fijne kerstdagen en een prachtige jaarwisseling. Zodat we hopelijk een sportief, gezond en fijn 2016 gaan beleven.