Goede overwinning Poolster 2 op NEC 3

Zaterdag was de start van de competitie. Gespannen als ik was s’morgens vroeg weer op de fiets gesprongen richting Oldecate. De omgeving was gehuld in een deken van mist en langzaam maar zeker laten de eerste bomen tekenen van de aankomende herfst zien. Aangekomen op het sportpark waren de eerste jeugdwedstrijden al begonnen en begon het zonnetje steeds meer terrein te winnen.

Tegenstander van heden middag was NEC 3, een ploeg die we ook in de beker waren tegengekomen. Echter, zoals voorspeld, stond er een heel ander NEC dan twee weken geleden. Doordat er bij het 1ste een aantal blessures waren moest ik op een aantal plaatsen mijn opstelling wijzigen.

Tonnie Meier was bereid gevonden om deze wedstrijd te fluiten. Mooi op tijd konden we beginnen. Het was even zoeken voor een aantal spelers. Zo had Julian wat problemen met het vinden van zijn juiste positie, centraal op het middenveld, maar het duurde niet lang voor hij zijn draai had gevonden. De verdediging stond als een huis en Marcel hoefde daardoor maar weinig op te treden. In het eerste half uur was er vooral strijd te zien wat maar weinig mogelijkheden opleverde aan beide kanten. Na 34 minuten blunderde de NEC-defensie en Gijs maakte van dit buitenkansje dankbaar gebruik en liet de 1-0 op het mooie scorebord aantekenen. En later was er nog een mogelijkheid toen Matijs doorbrak en zelf probeerde te scoren terwijl Gijs helemaal vrij stond. En zo bleef het tot de rust 1-0.

Gijs, later deze dag nog optredend bij het 1ste, werd gewisseld voor Flemming. Duidelijk was dat we de tweede helft scherp moesten beginnen en dat gebeurde ook.  Er werd nog steeds niets weggegeven en vooral Peter Westerhuis liet zijn directe tegenstander geen enkele kans. Wel moest hij een paar keer aan de noodrem trekken en dat leverde hem een gele kaart op.

Zo rond minuut 55 kregen we een vrije trap op een meter of 22, ietwat links, van het doel. Deze vrije bal bleek ideaal te zijn voor Marco. Hij zag de muur niet goed staan en met een geplaatst schot stond het plots 2-0. In de 70ste minuut kwam de beslissing. Matijs brak door over links en kon met een mooie strakke voorzet Flemming bereiken en hij schoot genadeloos de 3-0 binnen.  Bij deze stand zakten we wat weg. NEC zette alles op alles om er nog wat van te maken en er kwamen kansen voor hun. Zo kon er niet worden voorkomen dat de 3-1 werd genoteerd. Wij konden er nog maar weinig uitkomen en vaak moest de bal met een lange geruimd worden(wat weer wat tijd opleverde). Er waren voor NEC zelfs nog kansen om nog dichterbij te komen maar uiteindelijk hebben we de voorsprong weten te behouden.

Ik kan zegge dat ik met een tevreden gevoel terug kijk op ze wedstrijd. Hopelijk kunnen we volgende week onze lijn doortrekken dan staat de wedstrijd Noordwolde 2- Poolster 2 op de kalender. 12.30 zal daar de aftrap zijn.

Kor